Quim Marcé, director del teatre gironí, ha estat convidat per l'ISPA i hi pronunciarà una comunicació de deu minuts. El deu de novembre del 2012, els assistents a l'estrena de l'obra 'Suïcides' de la companyia PocaCosa Teatre al Teatre de Bescanó s'enduien una sorpresa curiosa. En lloc de l'habitual tiquet, el que van comprar a la taquilla va ser un menat de pastanagues. El teatre, com a deferència, els regalava el tiquet clàssic. D'aquesta manera, el teatre protestava contra la pujada de l'IVA del 8 al 21% en l'àmbit de la cultura.
"Ens agrada la imatge de la pastanaga com a metàfora del pagès amb el burro on l'hortalissa és l'IVA superreduït que volem", ressaltava en aquell moment el programador del teatre, Quim Marcé. La iniciativa va ser un èxit, i no només a les portes de l'equipament cultural. L'acció caracteritzada pel lema 'Per la salut de la Cultura' aconseguia ressò internacional, i ara, dos anys més tard, se'n debatrà l'experiència en el marc d'un dels congressos d'arts escèniques més prestigiosos del món.

El congrés anual de l'Associació Internacional per a les Arts Escèniques, l'ISPA, celebra la 66ena edició sota el lema 'Imaginant una nova economia per a les arts', i el director del Teatre de Bescanó hi pronunciarà una comunicació de 10 minuts sobre aquella iniciativa. Serà el 15 de gener, en la quarta sessió del seminari, sota el títol Noves eines per a un nou món. Marcé compartirà sessió amb un dels creadors de les Google Glass, que pronunciarà una comunicació sobre l'aplicació d'aquestes ulleres de realitat augmentada a les arts escèniques.
Segons una nota que s'ha fet pública des del teatre, Marcé centrarà la ponència en la protesta i en la situació actual de les arts escèniques a l'Estat espanyol, amb els efectes "devastadors" sobre el teixit teatral que ha causat la "imposició" de la pujada del tipus de l'IVA cultural al 21%. També parlarà d'iniciatives que ha dut a terme al teatre que dirigeix, com ara la creació d'una Associació d'Amics del Teatre, i les diverses campanyes Tria el teu preu, en les quals el públic obté descomptes de fins al 60% en funció de l'anticipació amb què es comprin les entrades.