L'Estat licita el desdoblament de l'N-II als trams Medinyà-Orriols i Sils-Maçanet

Les dues obres sumen un total de 6 quilòmetres amb un cost d'uns 39 milions d'euros

L'Estat ha autoritzat aquest divendres la licitació de les obres de desdoblament de l'N-II als trams Medinyà-Orriols i Sils-Maçanet per 38,89 milions d'euros (MEUR). Les dues obres sumen un total de 6 quilòmetres i permetran acabar dos traçats que porten anys empantanegats.

En el cas del tram situat al sud de la demarcació, el projecte només contempla estendre la futura A-2 fins a l'enllaç amb la C-35 a l'alçada de Vidreres, perquè Foment no té intenció de continuar desdoblant en direcció Tordera. Pel què fa al tram nord, de 3,3 quilòmetres i que té l'obra aturada d'ençà del 2010, el projecte es complementarà amb el nou enllaç entre l'N-II i la futura entrada de l'autopista a Vilademuls.

Nou pas per desencallar el greuge històric que viu el recorregut de l'N-II a les comarques gironines. El Consell de Ministres ha donat llum verda a la licitació de dos contractes d'obra a la demarcació per valor global de 38,89 MEUR. En concret, els que fan referència a l'augment de capacitat entre Medinyà i Orriols i al desdoblament del Sils-Maçanet.


En tots dos casos, es tracta de trams que porten anys amb l'obra empantanegada, bé sigui per un o altre motiu. Entre Sils i Maçanet, les màquines van deixar de treballar-hi l'octubre del 2008, després que unes modificacions fessin encarir l'obra més d'un 20% i la UTE encarregada dels treballs renunciés a fer-los. I entre Medinyà i Orriols, l'obra porta aturada des del 2010, després que el projecte es veiés afectat per la retallada en infraestructures aplicada pel ministre Blanco.

Només fins a l'enllaç amb la C-35

Ara, la licitació dels contractes d'obra permetrà que les excavadores tornin a entrar sobre terreny d'aquí a pocs mesos (si se segueixen els terminis previstos). El desdoblament de l'N-II entre Sils i Maçanet es traurà a licitació per 25.959.756 euros. Es tracta d'un tram de 2,7 quilòmetres, que al nord entronca amb el Sils-Caldes (on l'obra ja s'ha reprès).

Al sud, però, el traçat només s'executarà fins a l'enllaç amb la C-35, a l'alçada de Vidreres, perquè l'Estat no té intenció de continuar desdoblant més cap al sud, en direcció a Tordera. En comptes d'això, preveu construir una via de gran capacitat que passi per l'interior a partir d'aquest punt, i no resseguint la costa.

Un cop l'N-II en aquest punt estigui desdoblada, la nova autovia tindrà dos carrils de tres metres i mig per sentit de circulació, amb vorals exteriors de dos metres i mig cadascun. El projecte també inclou aixecar tres viaductes (que passaran per sobre de les rieres Pins, Rec Clar i Rec Sorrer), remodela l'enllaç amb la C-63 (que porta cap a Sils i Vidreres), adequar un pas inferior i construir tres murs de separació.

Nova sortida de l'AP-7

En el cas del Medinyà-Orriols, el projecte per augmentar la capacitat de l'N-II en aquest punt s'estén al llarg de 3,30 quilòmetres i sortirà a licitació per 13.935.189 euros. Tant en aquest tram com en els de la resta del nord, allò que es farà a l'hora de desdoblar l'N-II serà seguir el traçat actual de la carretera. Tècnicament, la solució de no sortir-se de traça es coneix amb el nom de duplicació.

Les obres del Medinyà-Orriols permetran acabar amb la imatge de terres remogudes i d'estructures a mig fer que s'arrosseguen des del 2010. En aquest punt, a més, les obres a l'N-II es complementaran amb les d'un altre projecte: el que servirà per entroncar la carretera amb el nou enllaç de l'autopista AP-7 a Vilademuls, que tancarà la circumval·lació de Girona. En aquest cas, l'obra de connexió anirà íntegrament a càrrec de la concessionària Acesa.

Per enllaçar amb el peatge de Vilademuls, es construiran 2,37 quilòmetres de carretera, part dels quals formaran part del traçat de l'N-II (i que permetran als vehicles seguir-hi circulant o bé connectar directament amb l'AP-7). En total, aquesta obra, que complementa la del Medinyà-Orriols, té un cost de 7,89 MEUR.