El projecte e-STRINGS porta a l'Auditori de Girona un directe de cordes elèctriques

El concert al Temporada Alta, amb més del 90% d'ocupació, fusiona clàssica i pop

Segueix El Gerió Digital a Google

La Sala Montsalvatge de l'Auditori de Girona serà escenari el pròxim dissabte 17 d'octubre, a les 20 h, del concert d'e-STRINGS, una producció de la GIO que transforma obres de Beethoven, Vivaldi, Rosalía o Queen a través de cinc instruments de corda elèctrica, teclats i bateria.

La proposta, que s'emmarca dins de la programació del festival Temporada Alta i frega el 90% d'ocupació de taquilla, suposa la primera participació d'aquest format al certamen gironí, on la formació ha presentat diversos espectacles al llarg dels anys.

El repertori combina peces recognoscibles de compositors com Beethoven, Vivaldi, Händel, Dvořák, Schubert o Brahms amb temes d'artistes contemporanis com Rosalía, Michael Jackson, Queen, AC/DC, Lady Gaga, Coldplay, David Guetta o Guns N' Roses. Entre les obres que s'interpretaran destaquen l''Allegretto' de la 'Setena Simfonia' de Beethoven, fragments de 'Les quatre estacions' de Vivaldi, la 'Sarabande' de Händel, temes com 'La fama' de Rosalía, 'Billie Jean' de Michael Jackson o 'Sweet Child o' Mine' de Guns N' Roses.

El projecte parteix dels arranjaments de Jordi Cornudella, que adapta cada partitura per dotar-la d'una nova intensitat, ritme i sonoritat contemporània sense perdre l'essència original. Estrenat l'any 2023, e-STRINGS compta amb una producció musical d'Adrian Ghiardo i un disseny d'il·luminació i espai escènic a càrrec de Noxfera i Hèctor Boada.

La formació aplega els violins de Naeon Kim i Blanca Coll, la viola d'Elena Martínez, els violoncels d'Edgar Casellas i Irma Bau, la bateria de Pepe Soler i els teclats del mateix Adrian Ghiardo. L'actuació tindrà una durada d'una hora i vint minuts.