La Girocòmic celebra la seva 10a edició amb tres dies de fira i 40 autors

El Palau Firal acollirà la fira del 10 al 12 d'octubre amb més de 100 activitats

Segueix El Gerió Digital a Google

La Girocòmic celebrarà enguany la seva desena edició amb una proposta excepcional de tres dies, del 10 al 12 d'octubre de 2026, al Palau Firal de Girona. Aprofitant el dilluns festiu, la fira reunirà prop de 40 autors i autores, més d'una quinzena d'editorials i més de 100 activitats orientades a tots els públics.

Coincidint amb aquesta convocatòria especial, la cita amplia la seva durada habitual a tres jornades per convertir la ciutat en un punt de trobada de referència per als amants del còmic, el manga i la il·lustració, oferint tallers, conferències, exposicions i espais participatius.

Un dels principals atractius serà la presència de 40 creadors que participaran en sessions de signatures i trobades amb el públic. Entre els noms destacats hi ha Horacio Altuna, referent del còmic argentí i internacional; Daniel Acuña, dibuixant de Marvel i DC; Conrad Roset, director artístic dels videojocs 'GRIS' i 'Neva'; Núria Sanguino, autora de webtoons, i Albert Monteys, antic director de 'El Jueves'.

La programació també comptarà amb la participació de Bartolomé Seguí, guardonat amb el Premi Girocòmic 2026, a més de Carles Dalmau, Iban Coello, Natalia Velarde, CAFU, Fernando Dagnino, Francis Portela, Flavita Banana, Santi Casas, Marta Kayser i Jaime Martín, entre d'altres professionals del sector.

En l'àmbit editorial, la trobada aplegarà una àmplia representació amb més segells que en edicions anteriors. A banda de les zones d'expositors, s'incorporaran nous espais com una zona de dibuix lliure, un espai de lectura i l'ampliació de l'àrea de jocs de cartes col·leccionables amb tornejos de títols com Pokemon, Riftbound, One Piece i 'Star Wars', a més de zones de videojocs i jocs de taula.

Conferències, tallers i una mostra sobre 'El Víbora'

Les conferències tornaran a ser un dels eixos centrals, amb xerrades que abordaran el procés creatiu i la indústria del sector. Entre les activitats destaquen una conversa amb Horacio Altuna sobre la seva trajectòria, una trobada amb Conrad Roset i Carles Dalmau al voltant de l'art darrere dels videojocs 'GRIS' i 'Cult of the Lamb', i una ponència d'Albert Monteys sobre l'adaptació de la literatura al còmic.

L'oferta cultural inclou també una exposició dedicada a 'El Víbora', que commemora les quatre dècades d'història de l'emblemàtica revista de còmic underground a l'Estat mitjançant portades, pàgines originals i seleccions d'obres. La mostra es complementarà amb una visita guiada i una taula rodona amb figures vinculades a la publicació com Emili Bernárdez, Rubén Lardín, Jaime Martín i Bartolomé Seguí.

L'escenari de l'esdeveniment acollirà així mateix una intensa programació d'espectacles i concursos en directe, com passarel·les de cosplay infantil i general, el Concurs de K-Pop, el Concurs Idols i el Gran Concurs de Janken, basat en el clàssic joc de pedra, paper o tisora, que arriba a la seva quarta edició.