Alerta de Protecció Civil pel risc de desbordament dels rius Ridaura i Daró al Baix Empordà

El cabal del Ridaura a Santa Cristina d'Aro supera els 300 m3/s i marca una fita històrica

Segueix El Gerió Digital a Google

Protecció Civil ha enviat un missatge ES-Alert aquest diumenge per informar del risc de desbordament dels rius Ridaura i Daró, al Baix Empordà. Protecció Civil demana a la població propera protegir-se a l'interior d'edificis i, si arriba l'aigua, pujar a plantes superiors dels immobles.

Cal evitar soterranis i zones baixes, i en cas de perill contactar amb el telèfon d'emergències 112. El cabal del Ridaura a Santa Cristina d'Aro ha superat els 300 m3/s, una fita que té un període de retorn de 100 anys, segons informa l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA).

Pel que fa al Daró, el cabal frega els 180 m3/s a l'estació d'aforament de la Bisbal d'Empordà. Les pluges ja superen els 150 litres i s'apropen als 200 a nombroses poblacions del Baix Empordà.