El rector de la UdG, Josep Calbó, assumeix la presidència de la Xarxa Vives d'Universitats

La institució acadèmica coordinarà més de 130 iniciatives anuals i l'estudi Via Universitària

Segueix El Gerió Digital a Google

El rector de la Universitat de Girona (UdG), Josep Calbó Angrill, ha assumit la presidència de la Xarxa Vives d’Universitats, rellevant en el càrrec al rector de la Universitat de Perpinyà Via Domícia, Yvan Auguet, d'acord amb el sistema rotatori i semestral de la institució.

En l'acte d'assumpció, Calbó ha agraït la confiança del Consell General —integrat pels rectors de les 21 universitats membres— i ha remarcat el paper de la Xarxa Vives com a eina de coordinació als territoris de parla catalana. "Assumir la presidència de la institució és una oportunitat per reforçar els vincles acadèmics i donar més projecció al talent, la recerca i la cultura compartida que generem les universitats", ha destacat el rector gironí.

El nou president estarà acompanyat per un equip de vicepresidències format per Oriol Amat i Salas com a vicepresident primer; Jesús Lancis Sáez, rector de la Universitat Jaume I, com a segon; Àngels Fitó Bertran, rectora de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), com a tercera; i Yvan Auguet com a quart vicepresident.

Durant el seu mandat, la UdG donarà continuïtat al pla d’actuació de la Xarxa Vives, que abasta més de 130 iniciatives anuals a través de 10 programes de treball. La universitat gironina serà la seu de les reunions institucionals de la Comissió Permanent i del Consell General, a més d'acollir esdeveniments destacats com la final del concurs de monòlegs del Club de la Ciència, les fases finals de les lligues de debat i el Fòrum Vives sobre Comerç Just.

En l'àmbit lingüístic, la presidència de la UdG impulsarà conjuntament amb institucions acadèmiques basc-navarreses i gallegues noves accions en favor de les llengües pròpies. L'acord preveu dialogar amb les administracions per ampliar la presència del català, el gallec i l'eusquera en l'educació superior, la investigació i els itineraris professionals.

Nous estudis i activitats de les universitats membres

En paral·lel, s'activarà la cinquena onada de Via Universitària, l'estudi de referència sobre les condicions de vida de l'estudiantat. Entre febrer i març, més de 300.000 estudiants de grau i màster de 19 universitats podran participar en l'enquesta en línia. Així mateix, es publicarà una edició ampliada de les guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere, posant èmfasi en la interseccionalitat.

La resta d'universitats de la xarxa també acolliran cites assenyalades, com el Fòrum Vives de Comunicació Digital a la UOC o la Trobada Fòrum Vives d'Igualtat de Gènere a la Universitat d'Alacant. La Xarxa Vives, constituïta fa més de 30 anys, aplega actualment 21 universitats i una comunitat de més de 530.000 persones a Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, Catalunya del Nord, Andorra i Sardenya.