L'escola d'adults CFA Bertrana inaugura el curs amb una lliçó sobre l'escriptora gironina

El teatre de Sant Narcís acull l'inici de les classes amb parlaments institucionals

Segueix El Gerió Digital a Google

L'escola d'adults CFA Bertrana ha donat el tret de sortida al curs acadèmic 2026-27 amb una lliçó inaugural dedicada a l'escriptora que dona nom al centre, Aurora Bertrana. L'acte s'ha celebrat al teatre de Sant Narcís, que s'ha omplert de gom a gom amb assistents i alumnes de procedència diversa.

La filòloga i especialista en l'autora, Adriana Bàrcia, ha estat l'encarregada d'oferir la xerrada inaugural, titulada 'Autora Bertrana, el viatge d'una vida escrita', durant la qual el públic ha pogut descobrir aspectes d'aquesta figura gironina excepcional.

La inauguració solemne ha comptat amb la presència de diversos representants institucionals. La directora adjunta dels Serveis Territorials d'Educació i Formació Professional a Girona, Ester Rafel, i la regidora d'Educació, Queralt Vila, han adreçat unes paraules als assistents per encoratjar l'alumnat. A l'acte també hi han assistit l'inspector d'Educació, Guillem Lunar, la coordinadora d'Educació d'Adults a Girona, Sílvia Oller, i el director del CFA Girona, Eduard Piñero.

Participació d'alumnes i oferta educativa

Durant la jornada, alguns antics alumnes han compartit el seu pas per l'escola, explicant la seva experiència amb els estudis i el professorat per animar els nous estudiants a superar-se i no defallir. Posteriorment, tots els alumnes han votat els desitjos escollits per al curs 2026-27.

El centre CFA Bertrana disposa d'una oferta formativa que inclou el Graduat en Educació Secundària per a majors de 16 anys, la preparació per a l'Accés a la Universitat per a més grans de 25 o 45 anys, l'accés als Cicles Formatius de Grau Superior, cursos de català, castellà, anglès i informàtica, així com Formació Instrumental.

Així mateix, l'escola promou activament la integració en l'entorn i participa en diversos projectes del barri de Sant Narcís amb l'objectiu de fomentar l'arrelament dels seus alumnes, molts dels quals són nouvinguts.