El preu de l'habitatge a Girona creix un 9,95% fins als 2.553 euros per metre quadrat

El Barómetro de Gloval situa la capital gironina entre els mercats amb més creixement d'operacions

Segueix El Gerió Digital a Google

El preu de l'habitatge a Girona s'ha situat en els 2.553 euros per metre quadrat durant el segon trimestre de 2026, la qual cosa representa un increment interanual del 9,95%, segons les dades recollides en el Baròmetre del Mercat Residencial elaborat per Gloval Analytics.

La capital gironina presenta a més una evolució positiva de l'activitat transaccional, amb 387 compravendes en la darrera dada disponible, un 17,99% més que un any abans. Aquest augment situa Girona entre les poques capitals de província de l'Estat amb creixement d'operacions en un context generalitzat de moderació.

Pel que fa a la pressió de la demanda, la ciutat registra 7,76 contactes per cada 1.000 visites a anuncis d'habitatge, situant-se també en els primers llocs a nivell estatal. A més, Girona manté una de les taxes d'atur més reduïdes de l'Estat, amb un 4,10%, segons l'informe.

En el conjunt de Catalunya, el baròmetre destaca que Barcelona arriba als 4.786 euros per metre quadrat, amb una pujada anual del 10,12%, mantenint-se com la tercera capital més cara de l'Estat per darrere de Sant Sebastià (5.565 euros) i Madrid (5.429 euros). Per la seva banda, Tarragona registra un preu mitjà de 1.958 euros per metre quadrat (+9,63%) i Lleida se situa en 1.474 euros (+13,38%).

De fet, Lleida (10,07 contactes per cada 1.000 visites) i Tarragona (10,02) lideren precisament els nivells de demanda residencial entre totes les capitals espanyoles analitzades, superant àmpliament la mitjana estatal, que se situa en 4,83 contactes.

A nivell general, el valor mitjà de l'habitatge a les capitals de província espanyoles s'ha situat en 2.327 euros per metre quadrat en el segon trimestre de l'any, un 12,12% més que en el mateix període de l'any anterior.

La necessitat d'incrementar la generació d'habitatge

Per a Roberto Rey, president i CEO de RINA RE Iberia, “les dades mostren un mercat en què els preus continuen creixent de manera generalitzada, tot i que l’activitat s’ha moderat de forma clara”. L’expert ha assenyalat que “la disponibilitat d’habitatge continua sent limitada en molts mercats i la demanda es manté en nivells elevats, una combinació que sosté els valors residencials malgrat el descens de les compravendes”.

L'informe també posa el focus en el deteriorament de l'accessibilitat a l'habitatge, amb un indicador de preu sobre renda bruta per llar que va assolir els 8,03 anys al març de 2026, mentre que l'esforç teòric va augmentar fins al 36,07%.