La quarta edició dels Premis de la Nit del Turisme de Lloret de Mar (Selva) s'ha celebrat al Teatre de Lloret en un acte que ha reunit més de 300 professionals del sector, ciutadania i representants institucionals. La vetllada, que ha servit per commemorar els 25 anys de Lloret Turisme, ha reconegut la trajectòria professional de Pedro Rodríguez i la tasca de la guia Ana Peña.
Els dos guardons principals han distingit Pedro Rodríguez, director del restaurant Sybius de Cala Canyelles des de 2008, amb el Premi a la Trajectòria Professional per la seva constància i compromís amb la qualitat, i Ana Peña amb el Premi al Professional Destacat per 35 anys de dedicació com a guia oficial de Catalunya des de 1992.
L'alcalde de la vila, Adrià Lamelas, ha destacat que l'esdeveniment permet retre un homenatge a les persones que han fet créixer la destinació. La celebració ha estat marcada enguany per la commemoració del quart de segle de Lloret Turisme, l'ens que des de la seva constitució ha consolidat un model de governança i col·laboració publicoprivada.
Durant l'acte s'han lliurat vuit guardons més a entitats i professionals. El Gremi d'Hostaleria de Lloret de Mar ha rebut el Premi Especial del Jurat pel seu cinquantè aniversari; la UGT i CCOO han estat distingides amb el Premi al Compromís Social; Laura Cabañas ha obtingut el Premi a l'Emprenedoria per la seva marca de moda, i Bioscore Sustainability s'ha emportat el Premi a la Innovació i la Sostenibilitat.
L'establiment Cafè Tyrol ha rebut el reconeixement com a establiment emblemàtic per més de quaranta anys d'història; Antonio Reinoso ha estat premiat com a ambaixador local pel seu paper al capdavant de Complet Hotel; l'associació MontPhoto ha guanyat el guardó de projecció internacional pel seu concurs de fotografia de natura, i el blog 'La Mochila en la Espalda' ha estat distingit amb el premi a la comunicació turística.
Activitats obertes per al Dia Mundial del Turisme
La programació commemorativa es completarà aquest cap de setmana, els dies 26 i 27 de setembre, amb una oferta d'activitats obertes a la ciutadania que combina patrimoni, natura, esport i cultura.
La regidora Cristina Aymerich ha assenyalat que després de la temporada d'estiu es vol reconèixer els veïns i fer compatible l'activitat turística amb la qualitat de vida local. El programa inclou una sessió de ioga als Jardins de Santa Clotilde, la Ruta Indiana i un concert de WASA Corporation a la plaça de la Vila dissabte, mentre que diumenge hi haurà portes obertes al patrimoni cultural, la Marxa i la Travessa de les Platges i els Matins de Vi.


