L'Ajuntament de Girona ha inaugurat aquest dimecres el curs escolar 2026-2027 amb un acte al Centre Cultural La Mercè centrat en la salut mental i el benestar de les persones, amb l'objectiu de reflexionar sobre els reptes de la ciutat com a entorn educador.
La jornada ha permès posar en comú preocupacions i oportunitats per avançar cap a un model que vetlli per les oportunitats educatives col·lectives. En aquesta línia, la regidora d'Educació, de Participació i Atenció Ciutadana i de Centres Cívics de l'Ajuntament de Girona, Queralt Vila Vergès, ha remarcat que "parlar de salut mental també és educar".
Vila Vergès ha defensat que donar espai a aquesta qüestió amb naturalitat és clau per tenir cura de la ciutadania. "Una ciutat educadora és una ciutat que acompanya al llarg de la vida i que entén que el benestar de les persones és una responsabilitat compartida", ha assenyalat durant la seva intervenció, on ha agraït la tasca dels professionals que afronten aquests reptes diàriament.
El nucli central de l'acte ha estat una ponència a càrrec del periodista, escriptor i director del programa 'L'ofici de viure' de Catalunya Ràdio i TV3, Gaspar Hernàndez, que ha reflexionat sobre el paper de la ciutadania en la construcció d'un entorn compromès amb la salut mental.
Prèviament a la conferència, tres professionals de diversos àmbits han exposat els reptes quotidians que detecten en relació amb aquesta temàtica. Hi han participat el director de l'Institut Jaume Vicens Vives, Jordi Coll; la cap de la secció de Promoció de la Salut de l'Ajuntament de Girona, Carme Fornells, i el director dels equips d'atenció primària de Celrà (Gironès) i Sarrià de Ter (Gironès), Quim Solà.


