Antoni Escudero, reelegit president de la Federació d'Hostaleria i Turisme de Girona

L’empresari de la Jonquera continuarà al capdavant de l’entitat després de 23 anys en el càrrec

Segueix El Gerió Digital a Google

Antoni Escudero continuarà al capdavant de la Federació d’Hostaleria i Turisme de les Comarques de Girona després de 23 anys com a president de l’organització empresarial. L’Assemblea General l’ha reelegit per unanimitat amb el suport de les tretze associacions que formen l’entitat.

L’empresari de la Jonquera ha agraït la confiança rebuda i ha assegurat que durant el nou mandat continuarà treballant per defensar els interessos de l’hostaleria i el turisme de les comarques gironines.

Entre les prioritats, Escudero ha situat mantenir l’estabilitat econòmica de la Federació i reforçar la interlocució amb les administracions perquè l’organització sigui tinguda en compte a l’hora d’elaborar normatives que afecten el sector.

La Federació també mantindrà l’assessorament a les associacions i empreses federades en qüestions laborals, jurídiques i normatives. L’organització emet anualment més d’un centenar de circulars sobre diferents aspectes que afecten l’activitat de les empreses.

Escudero ha defensat la voluntat de consolidar la Federació com una de les veus de referència del turisme i l’hostaleria gironins i com a interlocutora per traslladar a les administracions les necessitats i preocupacions del sector.

Més de 1.300 persones formades en quatre anys

Un altre dels àmbits que l’entitat preveu mantenir és la formació. La Federació és beneficiària dels cursos de formació subvencionada impulsats pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya i, durant els darrers quatre anys, ha format més de 1.300 treballadors i empresaris vinculats al turisme i l’hostaleria.

El nou mandat coincidirà, a més, amb una efemèride destacada per a l’organització. La Federació celebrarà el 2027 els 50 anys de la seva fundació, una commemoració en què Escudero ha animat a participar les diferents associacions que en formen part.

Actualment, la Federació està integrada per dotze associacions comarcals o locals i l’Associació Turisme Rural Girona. En conjunt, compta amb més de 1.700 empreses federades entre hotels, hostals, càmpings, restaurants, bars, cafeteries, sales de festa i establiments de turisme rural.

L’organització assegura que, més enllà dels seus associats directes, representa institucionalment els 7.500 establiments d’allotjament turístic i restauració de la demarcació de Girona.