Figueres impulsa el nou sector industrial nord per atreure empreses

L’Ajuntament inicia la tramitació d’un àmbit de 280.000 m2 amb usos industrials i terciaris

L’Ajuntament de Figueres ha fet un nou pas per desenvolupar el futur sector Industrial Nord de la ciutat després de posar en coneixement dels propietaris dels terrenys l’Avanç del Pla Parcial Urbanístic, un tràmit previ a la redacció i aprovació definitiva del planejament.

L’objectiu del projecte és impulsar el creixement dels sectors industrials del nord i del sud del municipi per afavorir la implantació de noves empreses i activitats econòmiques, aprofitant la situació estratègica de Figueres i les futures infraestructures de connexió que s’estan desenvolupant.

L’àmbit del futur sector Industrial Nord (SUDi 2) ocupa una superfície de 280.438 metres quadrats i preveu un sostre edificable màxim de 185.080 metres quadrats. Els usos principals seran industrials i terciaris, tot i que també s’hi permetran activitats comercials. El desenvolupament serà compatible amb els futurs enllaços viaris de la zona i amb la reserva de terrenys destinats a serveis tècnics, entre els quals hi ha prevista una nova depuradora contemplada al Pla Director de Figueres de Serveis.

L’Avanç del Pla fixa els criteris generals d’ordenació del sector, definint la distribució dels sòls privats i dels espais destinats a sistemes públics, així com les parcel·les edificables que hauran d’acollir el futur teixit industrial.

El següent pas serà encarregar la redacció del Pla Parcial Urbanístic, que concretarà l’ordenació detallada del sector i permetrà iniciar posteriorment els processos de reparcel·lació i urbanització. Atès que el Pla d’Ordenació Urbanística Municipal estableix el sistema de cooperació, serà el mateix Ajuntament qui liderarà el desenvolupament urbanístic.

Actualment, en aquest àmbit hi opera l’empresa Mineralia, dedicada a l’extracció i micronització de minerals per a la indústria. El projecte també contempla la construcció de dos giratoris a la carretera N-IIa, que milloraran els accessos al futur polígon.

Segons el consistori, aquesta actuació forma part de l’estratègia municipal per diversificar l’economia local i reforçar l’atractiu de Figueres com a pol d’implantació empresarial aprofitant les noves infraestructures i la seva posició geoestratègica.