Denuncien sis negocis de Salt per vendre aliments i cosmètics amb substàncies prohibides

La Guàrdia Civil intervé gairebé 2.800 productes sense garanties sanitàries

La Guàrdia Civil ha denunciat sis establiments de Salt (Gironès) que elaboraven i envasaven aliments i productes de cosmètica fent servir substàncies prohibides. L’operatiu es va fer el 9 de juny i els agents van entrar en sis negocis on tenien la sospita que s’estaven venent productes sense les garanties sanitàries requerides per la legislació.

En la inspecció, els agents van comprovar que en aquells establiments s’estaven elaborant i envasant productes que després es venien al públic. En alguns casos, els policies van detectar que hi havia productes que contenien substàncies catalogades com a cancerígenes per la Unió Europea, les quals estan prohibides, per la perillositat que comporten.

Es tractava, essencialment, d’aliments i de cosmètics com olis vegetals, cremes per alleugerir el dolor, cremes facials i perfums. Cap d’aquests productes comptava amb els elements imprescindibles per a la seva comercialització com l’etiquetatge, l’embalatge reglamentari, el número de registre sanitari, informació nutricional, traçabilitat del producte o informació del fabricant.

Davant d’aquesta situació, els guàrdies civils -en col·laboració amb la Policia Local de Salt- va intervenir 2.785 productes entre aliments i cosmètics i va aixecar 31 actes per infraccions administratives de la llei contra el contraban.

A més, la Policia Local de Salt va aixecar sis actes més amb relació a vuit infraccions que es van detectar. Tots els productes requisats han quedat a disposició del Departament de Duanes de la Jonquera i de l’Àrea de Seguretat Alimentària de l’Ajuntament de Salt perquè segueixin les tasques administratives pertinents.