Arbúcies inicia avui les Enramades amb 3.000 botifarres i 300 metres de traca

La festa concentra enguany tots els actes en cinc dies, del 4 al 8 de juny

Arbúcies ja ho té tot a punt per viure una nova edició de les Enramades, que se celebraran del 4 al 8 de juny amb una programació reorganitzada en cinc dies que manté totes les enramades tradicionals i busca afavorir una major participació ciutadana.

El tret de sortida arribarà aquest dijous amb la tradicional botifarrada popular a la plaça de la Vila, un dels actes més multitudinaris de la festa. Per a l’ocasió s’han encarregat 3.000 botifarres i 400 quilos de pa, unes xifres que evidencien la dimensió d’un esdeveniment que cada any aplega centenars de veïns i visitants.

La jornada inaugural continuarà a les deu de la nit amb l’encesa de la traca i la tradicional passada de la Plaça. En total, s’han preparat 300 metres de traca, dels quals 200 es cremaran dijous i els 100 restants divendres. La celebració culminarà amb sardanes, xotis i vals a la plaça de la Vila i les actuacions de Campikipugui i DJ Bacardit

Divendres serà el torn de la passada i la dansa de la Plaça, així com de diverses activitats culturals i musicals. A la nit, el protagonisme recaurà en el jovent amb la concentració de colles, el pregó, una nova encesa de la traca i la passada del Castell, que finalitzarà amb música a la placeta de Ca la Rossa.

Dissabte se celebrarà la dansa del Castell després de la passada matinal. La programació inclou també un concert de la Cobla Montgrins, una actuació de l’Orquestra Jove de la Selva i la passada de Magnes, que donarà pas a una nova nit festiva a la Pietat.

Una de les novetats d’aquesta edició és que l’Enramada de Magnes es trasllada a diumenge. La jornada combinarà la dansa tradicional amb activitats familiars i les havaneres de Les Anxovetes, abans de les passades nocturnes del Sorrall i la Carretera.

Les Enramades 2026 es tancaran dilluns amb una jornada conjunta dedicada al Sorrall i la Carretera, que inclourà passades, danses, concerts, sardanes i el tradicional acte de cloenda amb l’entrega de premis dels concursos vinculats a les Catifes i les Enramades.

Durant cinc dies, Arbúcies tornarà a convertir els seus carrers en un espai de convivència, música, dansa i tradició, mantenint viva una de les celebracions més singulars i arrelades del municipi.