FGC invertirà més de 15 MEUR en el manteniment i renovació d'equipaments de les estacions de muntanya

Paneque afirma que es vol garantir la competititivat, seguretat i activitat tot l'any

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) invertirà aquest any més de 15 MEUR en el manteniment i renovació d’equipaments de les estacions de muntanya que gestiona. Entre les partides destaquen les destinades a obres de millora (3,2 MEUR), producció de neu (més de 3,3 MEUR), la renovació de vehicles (més de 2 MEUR) i millores en la xarxa ferroviària (més de 2,9 MEUR), concretament al cremallera de Núria i el de Montserrat, entre altres actuacions.

Així ho ha detallat la consellera de Territori, Sílvia Paneque, durant una jornada a Camprodon (Ripollès). “Són inversions per garantir que continuïn essent espais segurs, competitius, ben mantinguts i preparats per donar servei al territori tots els dies de l’any”, ha afirmat.

Les inversions previstes en obres de millora, que superaran els 3 MEUR, inclouen actuacions com la reforma de la pista de les Creus de la Vall de Núria (850.000 euros); al Parc Astronòmic del Montsec, més de 80.000 euros en un pla de gestió forestal i la reforma parcial de la sala Celòstat (79.000 euros), entre altres actuacions, i a La Molina, es destinaran 330.000 euros al nou aparcament del Padró.

Així mateix, també destaquen altres inversions com els 460.000 euros destinats a la pista Barquins de Vallter i els 230.000 euros per la renovació integral de la terrassa de les Marmotes; a Port Ainé, 150.000 euros per millorar la carretera i a l’estació d’Espot, 49.000 euros per a la instal·lació d’una xarxa de protecció.

En l’apartat de transport per cable i producció de neu la inversió serà de més de 5 MEUR, incloent-hi manteniments especialitzats de remuntadors (1,3 MEUR) i 3,6 MEUR en la producció de neu (optimització d’aire a pistes).

Des de FGC també es destinaran més de 2 MEUR a la renovació de vehicles, com ara màquines trepitjaneu (més d’1,6 MEUR), i més d’1,5 MEUR en millores en els sistemes d’informació. A la xarxa ferroviària es faran millores a la infraestructura dels trens cremallera de Núria i Montserrat per valor de 2,6 MEUR.