El centre de Girona acollirà el pròxim 26 d’abril la segona Jornada d’Esport Adaptat i Inclusiu, una proposta que vol apropar l’activitat física a tota la ciutadania i fomentar la inclusió social a través de l’esport.
L’esdeveniment, impulsat per la Diputació de Girona amb la col·laboració de l’Ajuntament i la Generalitat, tindrà lloc a les places de Calvet i Rubalcaba i de Salvador Espriu en horari de matí, de 10.30 a 13.30 hores.
La jornada s’emmarca en les iniciatives de la Taula de l’Esport Adaptat i està pensada tant per a persones amb discapacitat física, psíquica o sensorial com per al conjunt de la població, amb l’objectiu de crear un espai de convivència i participació.
El diputat d’Esports, Jordi Masquef, ha remarcat que “aquest és un repte col·lectiu que hem d’encarar tots junts, el sector públic i el teixit associatiu. No podem parlar d’un sistema esportiu complet si no garantim que qualsevol persona pugui accedir-hi en igualtat de condicions. No podem permetre que ningú es quedi enrere”.
Durant la jornada, els participants podran practicar disciplines diverses com dansa, voleibol adaptat, surfskate, bàsquet, arts marcials, futbol sala, rugbi en cadira de rodes o atletisme, entre altres activitats, sense necessitat d’inscripció prèvia.
El segon tinent d’alcaldia de Girona, Quim Ayats, ha destacat que “aquesta segona Jornada d’Esport Adaptat i Inclusiu és una gran oportunitat per visibilitzar la importància de garantir l’accés a l’activitat física per a totes les persones, fomentant valors com la igualtat, el respecte i la cohesió social”.
Una de les principals novetats d’aquesta edició és la incorporació de dos ambaixadors, els esportistes Vasile Agache i Lara Arenós, referents en boccia i bàsquet en cadira de rodes, respectivament.
El representant territorial de l’Esport a Girona, Narcís Casassa, ha subratllat que “cal treballar conjuntament la inclusió i la integració en l’estil de vida de les persones, potenciant l’oferta d’esport inclusiu com a eina transformadora que sabem que és l’esport per formar societats i persones més actives i saludables”.
La jornada vol consolidar-se com un espai de sensibilització i participació que contribueixi a normalitzar l’esport adaptat i reforçar la igualtat d’oportunitats en l’accés a l’activitat física.

