L’artista colombià establert a Barcelona Duván (López) presenta al Parc dels Estanys de Platja d’Aro (Baix Empordà) l’exposició d’escultura de gran format “La veu de la pedra”, formada per una desena de peces instal·lades a l’aire lliure. La mostra s’inaugura el 21 de març i es podrà visitar fins al 22 de febrer de 2027.
L’exposició, organitzada per la regidoria de Cultura, forma part del cicle ART 2026 i es pot visitar diàriament coincidint amb l’horari d’obertura del parc. L’acte inaugural inclourà un recorregut guiat a càrrec del mateix artista.
Diàleg entre art i natura
Les escultures, de gran format i integrades en l’espai natural, busquen generar un diàleg entre l’espectador, l’entorn i les formes artístiques, més enllà de la funció decorativa. Segons la proposta, les peces conviden a la reflexió i a una experiència immersiva en un entorn que combina paisatge i creació contemporània.
La iniciativa dona continuïtat al projecte municipal iniciat el 2014 per ampliar els espais expositius i apropar l’art a la ciutadania en entorns oberts, com aquest parc urbà de 150.000 metres quadrats amb valor natural i pedagògic.
Programació cultural i fons artístic
Paral·lelament, el municipi manté una programació expositiva estable amb diverses propostes al llarg de l’any en espais com el Castell de Benedormiens o l’Espai Masia Bas, així com una selecció permanent d’obres del Fons Municipal d’Art.
A més, al mateix Parc dels Estanys es poden contemplar peces d’artistes que han participat en edicions anteriors, així com el Jardí de Roques, que exhibeix minerals i fòssils de procedència local i d’altres territoris.

