La Cambra de Comerç de Palamós (Baix Empordà) ha tancat l’exercici 2025 amb un balanç que consolida el seu paper com a agent clau en la dinamització del teixit empresarial del Baix Empordà.
Durant l’any, l’entitat ha generat 1.372 impactes a empreses, 127 a demandants d’ocupació i 106 a persones emprenedores, mitjançant programes, jornades i assessoraments centrats en la digitalització, la sostenibilitat, la capacitació professional i el suport empresarial.
En conjunt, l’activitat desenvolupada ha suposat més de 1.600 impactes directes i un impacte econòmic proper al milió i mig d’euros, reforçant el caràcter de servei públic de proximitat de la Cambra cap al teixit productiu de la comarca.
Durant el 2025, la Cambra ha participat en 29 programes, actuant com a pont entre administracions i empreses per facilitar la gestió d’ajuts, subvencions i iniciatives vinculades als fons europeus, així com convenis amb el Consell de Cambres i diversos ajuntaments del territori.
En l’àmbit de la digitalització empresarial, a través de l’Oficina Acelera Pyme s’han organitzat 16 jornades formatives amb 273 assistents, s’han dut a terme 150 assessoraments personalitzats i s’han gestionat 69 certificats digitals. Entre les activitats destacades hi figura la jornada celebrada a Tamariu sota el títol “I si et pirategen l’empresa demà? Protegeix-te avui amb el Kit Digital”, amb la participació d’experts en ciberseguretat i representants institucionals.
La sostenibilitat s’ha consolidat com un dels eixos estratègics de l’entitat. Mitjançant el Programa Sostenibilitat Biosphere s’han impulsat quatre sessions formatives amb 145 participants i s’han certificat 73 empreses durant el 2025.
Entre les jornades estratègiques celebrades destaca la 17a edició del Debat d’Economia a Begur, al Parador d’Aiguablava, amb 104 assistents i la participació de representants del món empresarial, així com les accions vinculades al programa Biosphere i la jornada sobre Kit Digital celebrada a Tamariu. Aquestes trobades han reforçat el networking empresarial i la reflexió estratègica al territori.
En l’àmbit de la formació contínua, la Cambra ha impulsat cinc accions formatives amb 43 participants en àrees com la cuina, la digitalització amb WordPress i la llengua catalana, nivell A1.
Pel que fa a la capacitació professional, s’han desenvolupat 10 cursos amb 126 participants, adreçats a joves i persones majors de 45 anys. El programa Talent Jove, cofinançat pel Fons Social Europeu, ha destinat 15.000 euros per promoure contractacions de joves inscrits a Garantia Juvenil. En el cas del programa 45+, s’han dut a terme quatre cursos amb 52 participants i s’han previst ajuts de fins a 5.000 euros per empresa per incentivar la contractació.
En matèria de suport a l’emprenedoria, el servei ha atès 90 persones emprenedores amb 275 assessoraments personalitzats, contribuint a la creació de 14 noves empreses . A més, s’han organitzat set cursos específics amb 127 participants, centrats en intel·ligència artificial aplicada al negoci, gestió de personal i viabilitat empresarial.
El programa FP Pyme ha comptat amb la participació de 30 empreses, amb l’objectiu d’impulsar la Formació Professional Dual i reforçar el vincle entre empresa i sistema educatiu.
Segons recull el balanç anual, els resultats del 2025 posen de manifest el compromís de la Cambra amb el creixement econòmic i la competitivitat del territori, consolidant-la com un agent de proximitat i dinamització empresarial al Baix Empordà.

