Eurodiputats reclamen a Françà que aposti pel TAV entre París i Barcelona

Alerten de "les greus conseqüències que tindria" renunciar-hi

Eurodiputats francesos i catalans han demanat a l'executiu de François Hollande que faci marxa enrere en la seva renúncia a construir la línia d'alta velocitat entre Perpinyà i Montpeller. Els signants alerten de "les greus conseqüències que tindria" renunciar a connectar per alta velocitat els estats espanyol i francès un cop el Parlament Europeu va aprovar ahir dimarts la construcció del corredor mediterrani.

En una carta adreçada al ministre delegat de Transports francès, Frédéric Cuvillier, els eurodiputats, entre d'altres raons, alerten que la no construcció de la línia "condemna Catalunya i Espanya a restar a la perifèria d'Europa tot i les inversions fetes en alta velocitat".

Tot i que Perpinyà està connectada per alta velocitat amb la frontera catalana, el passat mes de juny, el primer ministre francès, Jean-Marc Ayrault, va anunciar que per manca de pressupost i en previsió d'atendre altres prioritats, l'estat francès posposava fins més enllà de l'any 2030 la construcció del TGV que havia d'unir la capital nord-catalana amb Montpeller d'aquí a set anys aproximadament, el tram que falta perquè París i Barcelona quedin connectades per alta velocitat.


Ahir dimarts però, i davant l'aprovació per part del Parlament Europeu del corredor mediterrani, tretze eurodiputats, entre ells els catalans Ramon Tremosa, Santiago Fisas i Salvador Sedó, van donar suport a la petició feta per l'eurodiputada nord-catalana, Marie-Thérèse Sanchez-Schmid, al govern francès per tal que reconsideri la seva decisió i aposti per una infraestructura que donaria continuïtat al corredor mediterrani.

Els signants recorden que el Parlament Europeu aportarà 26.000 milions d'euros fins l'any 2020 per al finançament dels projectes prioritaris en matèria de transport, entre els que figura el corredor mediterrani, i que això suposaria finançar el 30% del total de l'obra.

En aquest projecte, el tram Barcelona-Perpinyà entrarà en funcionament abans de finals d'any i està previst que el tram Montpeller-Nimes ho faci l'any 2017. Per aquest motiu, els eurodiputats signants de la carta adreçada al ministre delegat de Transports francès, Frédéric Cuvillier, demanen que el govern francès no enredereixi el projecte en el tram Perpinyà-Montpeller, que el govern francès ha ajornat fins l'any 2030, molt lluny dels terminis fixats inicialment.

A la carta, els eurodiputats alerten que frenar el projecte significaria desaprofitar "el posicionament estratègic" de la regió del Llenguadoc-Rosselló en el marc mediterrani i "condemnar Catalunya i Espanya a restar a la perifèria d'Europa tot i les inversions fetes en alta velocitat".