'Girona In' estrena una nova versió amb més funcionalitats

L’aplicació promou la participació de la ciutadania, el turisme i els comerços de la ciutat

L’alcalde de Girona, Carles Puigdemont, ha presentat aquest matí la nova versió de l’aplicació per a dispositius mòbils Girona In. La segona versió de l’aplicació fa un salt qualitatiu i quantitatiu respecte de la primera versió, presentada l’abril de 2012, i es converteix en una plataforma que té com a principals novetats tres eixos: l’augment de la participació i la interacció de la ciutadania, el foment dels atractius turístics de Girona i la promoció dels comerços i negocis de la ciutat.

“Aquesta és una aplicació que busca que amb el mínim temps possible es puguin fer el màxim de coses i que es puguin fer de la millor manera i de la forma més eficient. Com que cada cop manegem un volum ingent d’informació més gran, sobretot des de l’Administració, hem de posar eines i aplicacions a disposició de la ciutadania per tal d’ordenar la informació i que sigui fàcil d’aconseguir”, ha explicat l’alcalde Carles Puigdemont. La plataforma Girona In forma part del projecte Smart City de Girona, ja que esdevé una peça clau en el procés de visualització, desenvolupament i difusió de determinats projectes de ciutat intel·ligent. L’aplicació permet incorporar i integrar altres eines desenvolupades per tercers (entitats, institucions, empreses i particulars).

L’augment de la participació de la ciutadania s’aconseguirà gràcies al desenvolupament d’eines com les enquestes o la fotodenúncia i, principalment, gràcies a la xarxa social Girona Emociona que desenvoluparà la plataforma. Dins d’aquesta xarxa, es podran incorporar i compartir fotografies diverses i guardar els nostres elements preferits, d’acord amb els nostres interessos: les meves promocions, els meus productes, els meus llocs i els meus esdeveniments.

Pel que fa al foment dels atractius turístics de Girona, cal destacar que la nova versió de l’aplicació incorporarà informació en deu idiomes (català, castellà, anglès, francès, alemany, rus, italià, hebreu, portuguès i holandès), lector de QR i realitat augmentada dels diferents atractius turístics de la ciutat. És una eina que servirà com a font d’informació dels serveis que ofereix la ciutat tant per als ciutadans com per als visitants.

En relació amb la promoció dels comerços i negocis de la ciutat, s’han incorporat una sèrie de funcionalitats per incrementar-ne la relació amb els usuaris. Amb la nova aplicació, desenvolupada per l’empresa Icon Touch, els comerços podran enviar notificacions push amb promocions i informacions diverses als usuaris registrats, podran incloure les seves activitats a l’agenda de la ciutat, fer un aparador de productes segons el negoci i disposar d’una plataforma de comerç electrònic, entre d’altres funcionalitats.

La nova versió de l'aplicació es podrà descarregar a partir de dimarts 19 de novembre per dispositius Android i la setmana vinent per iOS (Apple).