La Casa per la No-Discriminació i l’Oficina de la Defensora de la Ciutadania han estrenat la nova seu compartida al carrer de les Ferreries Velles, al Barri Vell de Girona, amb l’objectiu de millorar la coordinació i l’atenció a les persones que han patit situacions de discriminació a la ciutat.
L’acte d’inauguració ha comptat amb la presència de l’alcalde de Girona, Lluc Salellas i Vilar, la tinenta d’alcaldia i regidora de Servei a les Persones, Núria Riquelme Zurita, la defensora de la ciutadania, Marta Alsina Conesa, i representants de diverses entitats antena de referència.
“El que estem obrint avui aquí és un espai de garantia de drets, un lloc segur on les persones que visquin episodis de discriminació puguin ser ateses”, ha destacat l’alcalde Lluc Salellas, subratllant la voluntat d’unir un projecte amb trajectòria, com la Defensoria, amb un servei més recent com la Casa per la No-Discriminació.
Per la seva banda, Núria Riquelme ha remarcat que la iniciativa s’impulsa des del Consell de Cohesió i Serveis Socials amb la implicació d’entitats i institucions, i que “Girona ha estat capdavantera en la defensa dels drets humans”, amb accions en àmbbits com el racisme, la diversitat sexual i de gènere o la discapacitat.
Durant l’acte també s’ha presentat una campanya de sensibilització amb cartells que visibilitzen els principals eixos de discriminació identificats, com l’LGTBIfòbia, l’edatisme, el capacitisme, l’aporofòbia, la discriminació de gènere, l’antigitanisme, la xenofòbia, la discriminació lingüística i el racisme.
La Casa per la No-Discriminació, en funcionament des del passat 20 d’octubre en una ubicació provisional, ofereix atenció sense cita prèvia a la nova seu els dilluns de 9 a 14 h i els dimarts de 15 a 18 h. El servei treballa en xarxa amb serveis municipals especialitzats i entitats socials, i proporciona primera atenció, acompanyament i, si escau, assessorament jurídic i suport psicosocial des d’una perspectiva comunitària i restaurativa.
La Defensora de la Ciutadania, institució independent, continuarà prestant el seu servei amb horari d’atenció de dilluns a divendres, de 9 a 14 h, per garantir el respecte dels drets ciutadans en les actuacions de l’administració municipal. Amb la nova seu, Girona reforça un model integral d’atenció orientat a la protecció dels drets i a la convivència.

