El Teatre Municipal de Girona programa ‘La corona d’espines’ i 30 espectacles més per al 2026

La temporada inclou grans noms com Arquillué, Broggi o Tiago Rodrigues

El Teatre Municipal de Girona comptarà amb la producció estrella d’aquesta temporada, ‘La corona d’espines’ de Josep Maria de Sagarra, en la programació del 2026. Pere Arquillué passarà per Girona amb la direcció de ‘Grand Canyon’, un espectacle protagonitzat per Joan Carreras i Mireia Aixalà.

El director del Festival d’Avinyó, la cita escènica referent d’Europa, també passarà pel teatre gironí amb ‘El cor dels amants’, un muntatge escrit i dirigit per Tiago Rodrigues. ‘Una festa a Roma’ de Marc Artigau i dirigit per Clara Segura, també farà escala al Municipal de Girona en una temporada on hi haurà un espectacle de dansa de Ruanda o la companyia francesa de circ MyLaika!. La temporada compta amb 30 espectacles i 38 funcions.

L’obra en vers ‘La corona d’espines’ que va escriure Josep Maria de Sagarra ha estat un dels grans muntatges teatrals de l’escena catalana d’aquesta temporada. Ara, el Teatre Municipal de Girona portarà aquesta producció dirigida per Xavier Albertí i protagonitzada per Àngels Gonyalons o Abel Folk, entre d’altres. L’obra es podrà veure el 13 de març a les vuit del vespre i les entrades ja estan a la venda.

Dins de l’escena catalana, el Teatre Municipal de Girona també comptarà amb la representació de ‘Grand Canyon’, dirigida per Pere Arquillué i protagonitzada per Joan Carreras i Mireia Aixalà. Es tracta d’un cant a la llibertat on una prostituta immigrant que està a la carretera presencia un accident mortal després d’una festa a casa d’un polític influent. ‘Grand Canyon’ es farà el dijous 30 d’abril a les vuit del vespre.

Oriol Broggi portarà ‘La Tempestat’ de William Shakespeare, un text que reflexiona sobre l’esperança d’un nou món i de com es recupera la llibertat. Una llibertat que també serà el fil conductor a ‘Caperucita en Manhattan’, de Lucia Miranda, que es basa en el llibre de Carmen Martín Gaite. Es tracta d’un musical que mostra el conte de fades en una versió contemporània i amb una vintena de personatges que interpreten només cinc intèrprets.

Per altra banda, el director Tiago Rodrigues recupera la seva primera obra, ‘El cor dels amants’, per interpretar-la amb un repartiment català. El director de teatre és també el responsable del Festival d’Avinyó. En aquest cas, Marta Marco i Ernest Villegas es posaran sota les ordres del portuguès per parlar dels efectes de l’amor i del pas del temps.

L’amor i el desig també marca l’argument de ‘Una festa a Roma’, una peça escrita per Marc Timón i dirigida per Clara Segura. La comèdia explica com es viu l’amor des de la tercera edat.

Espectacles de circ i dansa

El circ i la dansa contemporània continuen presents a la nova temporada, amb cinc espectacles de cada disciplina. Destaquen les propostes amb música en directe i de gran format com La Soirée, de la companyia francesa MyLaika!, un espectacle amb tres músics i onze artistes de circ, o Tempo, de Toni Mira, una peça de dansa amb set ballarins i set músics que connectaran el públic amb records i emocions.

Dorothée Munyaneza serà un dels grans descobriments d’aquesta temporada. Aquesta coreògrafa de Ruanda, que està guanyant projecció internacional, convida cinc joves artistes de l’escena ruandesa a Umuko, un espectacle on passat i present es fusionen per explorar qüestions d’identitat i patrimoni cultural. També fa una mirada a la tradició des del present Fandango Reloaded, de la valenciana Inka Romaní, que recull el folklore des d’una perspectiva actual, juvenil i queer.