Salt estrenarà la nova obra de Mestanza sobre la cultura de la cancel·lació

Serà el 5 de desembre al Teatre de Salt

El Teatre de Salt (Gironès) acollirà el 5 de desembre l’estrena de Tallar-se un peu amb una motoserra, la nova proposta de la creadora Bàrbara Mestanza, que després es podrà veure a la Sala Beckett del 14 de gener al 8 de febrer de 2026. La peça, presentada dins el festival Temporada Alta, aborda els límits de la responsabilitat, la cultura de la cancel·lació i les zones grises del debat feminista contemporani. 

L’obra parteix de la història de dues periodistes que han destapat casos d’abusos sexuals que van comportar la caiguda pública d’un grup de directors i polítics. La seva carrera, però, queda sacsejada quan es revela que Ricard Roig, un dels agressors assenyalats, s’ha intentat suïcidar. Amb l’aparició de la filla de l’acusat, les protagonistes són abocades a revisar els seus ideals, els seus discursos i el cost emocional de les seves accions. 

Segons la sinopsi, Mestanza planteja preguntes incòmodes: "és justa la cultura de la cancel·lació? Quin preu té canviar el món? Som responsables de les conseqüències imprevistes de la reparació? L’obra combina realisme, thriller psicològic i elements de ciència-ficció, amb referències estètiques que van de Mother! a Cigne Negre i Crudo". 

La proposta està interpretada per Rosa Boladeras, Bàrbara Mestanza i Júlia Molins. El muntatge compta amb un equip creatiu que inclou Sergio Gracia (il·luminació), Albert Ventura (escenografia), Marc Pujolar (audiovisuals) i Joan Martorell (música original). Produïda per Magrana Escena amb la Sala Beckett i Temporada Alta, la peça té una durada de 1 h 45 min. 

Mestanza, que el festival ja ha programat en edicions anteriors amb Sucia i Lacrimosa, torna a transitar territoris incòmodes amb un llenguatge directe, provocador i emocional. L’obra se centra en tres dones que lluiten entre la veritat i l’ombra dels seus ideals, atrapades entre la necessitat de justícia i la complexitat del món que volen transformar.