La companyia gironina TEISA i el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica han posat avui en marxa vuit noves expedicions —quatre per sentit— per millorar la connexió per carretera entre Girona, Banyoles i Olot. L’objectiu és augmentar les freqüències, donar resposta a la demanda creixent dels darrers anys i reforçar especialment les hores punta, reclamades per ajuntaments, usuaris i centres educatius com l’Escola d’Art d’Olot.
Amb aquesta ampliació, Girona i Olot passen a estar connectades per 40 serveis diaris: 20 per sentit, combinant la línia regular i la línia semidirecta, que només s’atura a Banyoles i Besalú. Tots els nous trajectes són semidirectes.
El primer servei surt de Girona a les 6.45 h i arriba a Olot a les 8 h, amb parades a Banyoles i Besalú. També s’estrenen noves sortides des de Girona a les 9 h, 14.45 h i 16.45 h, mentre que en sentit contrari s’afegeixen expedicions des d’Olot a les 7.15 h, 8.15 h, 15 h i 16.15 h. Aquest reforç permet arribar a Girona abans de les 9 del matí i cobreix el buit existent fins ara entre les 6.30 h i les 8.20 h en el tram Banyoles–Olot.
Segons el director de TEISA, Àlex Gilabert, aquests canvis busquen “millorar la capacitat en hora punta” amb un model inspirat en l’exprés.cat, que ja ha demostrat ser un èxit entre Olot i Girona. La incorporació de Banyoles als serveis semidirectes permet reduir el temps de trajecte de manera notable. Gilabert també destaca que el primer servei del dia facilitarà l’arribada a l’inici de classe a l’Escola d’Art d’Olot.
Els nous busos tindran tres parades a Girona (estació, Correus i Hospital Trueta), tres a Banyoles (Cases Barates, centre i Vila Olímpica), una a Besalú i dues a Olot (La Rodona i estació).
Una línia en plena expansió
La línia continua registrant un creixement notable: des del 2022, coincidint amb els descomptes tarifaris, el nombre de viatgers ha augmentat un 42%. Aquell any es van registrar 600.078 usuaris, mentre que fins a l’octubre de 2025 ja se n’acumulen 691.335, amb la previsió de superar els 800.000 abans d’acabar l’any. La línia va transportar 722.920 viatgers el 2023 i 793.860 el 2024. Aquest 2025, l’increment és del 6%, i en quatre anys la línia fregaria els 3 milions d’usuaris. L’octubre de 2025 ha estat el millor mes de la sèrie, amb 85.328 passatgers.
TEISA, un segle de servei públic
Fundada a Banyoles el 1920, TEISA va néixer com una iniciativa pionera amb òmnibus elèctrics. Avui disposa d’una flota de 320 vehicles i una plantilla de 515 treballadors, operant línies regulars, escolars, a la demanda i serveis turístics a les comarques de Girona i Barcelona. Dona servei a poblacions com Girona, Banyoles, Olot, Figueres, La Jonquera, Ripoll, Puigcerdà, Vic o Barcelona, entre moltes altres.
Si vols, et preparo també una versió més curta o amb paraules clau en negreta.

