Girona impulsa una jornada per ajudar empreses i autònoms a adaptar-se al sistema VeriFactu

La sessió abordarà els canvis obligatoris en la gestió de factures

Les PIMES i les persones autònomes hauran d’utilitzar el sistema VeriFactu per gestionar les seves factures a partir del 2026, un canvi normatiu que afectarà el funcionament administratiu de milers de negocis. Per facilitar aquesta transició, l’Ajuntament de Girona organitza, conjuntament amb l’empresa Imàtica, la jornada informativa “Verifactu sí, Verifactu no”, que tindrà lloc aquest dijous 27 de novembre de 18.30 h a 20.30 h al Palau de Fires de Girona.

La sessió té com a objectiu ajudar les empreses a entendre com la nova normativa impactarà en la seva activitat i quines eines tenen al seu abast per adaptar-s’hi amb garanties. Durant l’acte també es presentaran els detalls de VeriFactu, descrit com una solució que transformarà la gestió de factures i potenciarà la digitalització del teixit empresarial.

La vicealcaldessa i regidora de Promoció Econòmica, Gemma Geis, subratlla que “des de l’Ajuntament no volem que cap empresa ni autònom afronti sol el canvi que suposa el Verifactu”, i defensa una sessió “clara i pràctica” perquè la implantació sigui “fàcil i segura”.

Per la seva banda, el director general d’Imàtica, Iván Martínez, remarca el compromís de l’empresa per acompanyar el sector en aquest procés: “sabem que pot generar incertesa, però amb les eines adequades, la transició serà una oportunitat per millorar la gestió de factures”.

La jornada comptarà amb la participació de representants del teixit econòmic de la ciutat, entre els quals destaquen Xavier Garcia, president de l’Associació d’Hostaleria, Turisme i Restauració de Girona; Mercè Ramírez de Cartagena, presidenta de Girona Centre Eix Comercial; Josep Bundó Gelada, soci de Ribas Àlvarez; Joan Ribas, vicepresident de la Cambra de Comerç de Girona, i Eduard Ayach, vicepresident de la FOEG. L’acte serà moderat per la periodista Sandra Florenza.

Les inscripcions són obertes a través del web.