Cassà de la Selva (Gironès) compta des d’aquest dimarts amb un nou aparcament públic gratuït situat a la finca de l’antiga fàbrica Rich Xiberta, a la carretera Provincial cantonada amb el carrer Martí Dausà. L’espai, de 1.407 metres quadrats, disposa d’unes 60 places d’estacionament i permet ampliar l’oferta d’aparcament al centre i a la zona comercial del municipi.
El projecte ha estat possible gràcies a la col·laboració entre l’Ajuntament i la propietat de la finca. L’empresa titular s’ha encarregat de l’enderroc de l’edifici industrial, realitzat durant l’estiu, mentre que el consistori ha assumit les tasques d’adequació i condicionament de l’espai per al seu ús com a aparcament públic.
Segons ha explicat l’alcalde, Pau Presas, “des de l’Ajuntament hem treballat per recuperar un espai en desús i transformar-lo en un servei útil per a la ciutadania”. Presas ha afegit que “amb la posada en funcionament del nou aparcament gratuït de Can Rich fem un pas més per facilitar l’accés al centre i l’aparcament als veïns i veïnes de la zona. Afegir places a l’oferta d’aparcament públic del municipi permet millorar la mobilitat i oferir més comoditat a tothom que s’apropa al centre”.
L’actuació s’emmarca dins les polítiques municipals per millorar la mobilitat urbana, afavorir la rotació de vehicles i dinamitzar el comerç local. L’aparcament de Can Rich es troba a pocs minuts a peu del nucli comercial i dels principals equipaments municipals, fet que el converteix en una nova àrea estratègica d’estacionament.
El projecte es va aprovar en el ple ordinari del mes de juny de 2024, quan es va adjudicar el contracte d’arrendament per a l’ús de la finca situada al número 37 del carrer Provincial, amb l’objectiu de destinar-la a aparcament públic.

