La plataforma Aturem la C-32 critica que la Generalitat recuperi el projecte per allargar l’autopista entre Blanes i Lloret de Mar (Selva) “sense cap justificació prèvia”. L’entitat denuncia que el Govern, arran d’un nou estudi de mobilitat, aposti per aquesta alternativa —l’altra és fer rondes de circumval·lació als dos municipis— tot i que “dos projectes anteriors amb el mateix traçat van ser anul·lats pels tribunals”.
“L’estudi actual no incorpora cap valoració ambiental ni estimació d’impacte per justificar la inclusió d’una via ràpida que travessaria els paratges d’El Vilar i Sant Pere del Bosc”, afirma Aturem la C-32. Per això, la plataforma anuncia mobilitzacions per evitar que es “repeteixin els errors del passat”.
A finals d’octubre, el secretari de Mobilitat, Manel Nadal, va anunciar que la Generalitat tornava a posar damunt la taula el perllongament de la C-32 entre Blanes i Lloret. Nadal ho va dir al fòrum Business Tourism Meeting (BTM) de Lloret, remarcant que el nou estudi de mobilitat encarregat pel Govern recollia dues alternatives, però que l’opció escollida era allargar l’autopista.
Després de reunir-se amb càrrecs de la conselleria de Territori, la plataforma ha donat més detalls sobre el document. En un comunicat, explica que va trobar-se amb Manel Nadal, el director general d’Infraestructures i el subdirector general de Planificació.
Aturem la C-32 concreta que, a banda del perllongament, l’estudi també planteja rondes de circumval·lació tant a Blanes com a Lloret. La plataforma critica que el document mantingui l’allargament de la C-32 “sense cap justificació prèvia” i recorda que els tribunals ja van anul·lar dues versions anteriors per incomplir la Llei del Canvi Climàtic.
A més, lamenta que Territori “destini esforços” a recuperar el projecte —valorat en més de 100 MEUR— i descarti alternatives com el tramvia de la Costa Brava Sud, entre Palafolls, Blanes i Lloret, que segons l’entitat permetria “captar més usuaris” que el carril de bus ràpid (BRCat) de 28 MEUR.
“Errors del passat”
Segons Aturem la C-32, aquesta política “repeteix els errors del passat” i agreuja la crisi climàtica amb més emissions de CO₂ i la pèrdua d’espais naturals. L’entitat diu que no s’explica “el canvi de posicionament” del Departament de Territori, que “el desembre del 2024 havia descartat la prolongació” i ara, deu mesos després, “sembla reactivar-la”.
Per això, la plataforma reclama a la Generalitat descartar el projecte de la C-32 i centrar-se en les rondes de circumval·lació de Blanes i Lloret, prioritzant la mobilitat quotidiana dels veïns i treballadors “i no el trànsit turístic ni de cap de setmana”.
Finalment, Aturem la C-32 demana més inversió en transport col·lectiu i que el Govern reprengui el projecte del tramvia, “com a opció més sostenible i socialment útil”. L’entitat ja anuncia mobilitzacions i fa una crida a la ciutadania a sumar-se a les protestes.

