L’Ajuntament de Palafrugell (Baix Emprodà) ha presentat al Museu del Suro el nou Pla Estratègic de Màrqueting i Comunicació Turística, un document que fixa el rumb del municipi per avançar cap a un model turístic més sostenible, cohesionat i actiu durant tot l’any. L’acte, obert als sectors econòmics, culturals i turístics, va comptar amb la presència de l’alcaldessa Laura Millán, el regidor de Promoció Econòmica Marc Piferrer i el regidor de Comerç i Mercats Sergi Luís.
El pla parteix d’una diagnosi que confirma la fortalesa de Palafrugell com a destinació de qualitat, amb una oferta cultural, natural i gastronòmica reconeguda, però que també posa de manifest reptes estructurals com l’estacionalitat turística, la pressió sobre zones sensibles del litoral i la fragmentació entre nuclis. El nou model no busca créixer en volum de visitants, sinó millorar la gestió, l’experiència i la convivència entre turisme i ciutadania.
“Volem un turisme que cuidi Palafrugell i que Palafrugell senti com a propi”, va subratllar Laura Millán, que va defensar la necessitat d’atraure visitants respectuosos, que vinguin tot l’any i valorin la cultura i el paisatge. Per la seva banda, Marc Piferrer va destacar que el pla és fruit d’una feina rigorosa, amb dades i amb la participació del territori, i que permetrà invertir millor els recursos públics i prendre decisions informades.
El pla defineix com a objectius principals fer de Palafrugell una destinació cohesionada que integri litoral i interior, enfortir el posicionament mediterrani premium arrelat a la cultura del suro, la gastronomia i el paisatge, impulsar una promoció intel·ligent basada en dades, situar la sostenibilitat ambiental, social i econòmica al centre del model turístic i guanyar notorietat en mercats estratègics fora de temporada alta per afavorir un model més estable i internacionalitzat.
El Pla de Màrqueting Turístic s’emmarca dins del projecte “Palafrugell, palanca per a la millora del model turístic”, inclòs en els Plans de Sostenibilitat Turística en Destinacions i finançat amb fons europeus Next Generation. El document complet es pot consultar al web promocioeconomica.palafrugell.cat, dins l’apartat de Turisme.