Roma acull l’exposició “Dalí. Revolució i Tradició” fins l'1 de febrer

Més de seixanta obres del pintor empordanès s’exposen al Palazzo Cipolla

El Museo del Corso – Palazzo Cipolla de Roma presentarà des d'avui i fins l’1 de febrer de 2026 l’exposició Dalí. Revolució i Tradició, una de les grans cites internacionals de la temporada cultural italiana. La mostra, organitzada per la Fondazione Roma en col·laboració amb la Fundació Gala-Salvador Dalí i el suport de MondoMostre, reuneix més de seixanta obres —entre pintures, dibuixos, documents i materials audiovisuals— que permetran redescobrir el geni creatiu de Salvador Dalí (1904–1989).

Sota la direcció científica de Montse Aguer i la curadoria de Carme Ruiz i Lucia Moni, l’exposició recorre tota la trajectòria de l’artista, des de la seva etapa d’adhesió a les avantguardes europees fins al diàleg amb els grans mestres clàssics com Velázquez, Vermeer i Rafael. Les obres procedeixen de la Fundació Dalí i de museus com el Museo Reina Sofía, el Thyssen-Bornemisza de Madrid, el Museu Picasso de Barcelona i les Galeries Uffizi de Florència.

La mostra explora la dualitat essencial de Dalí —entre revolució i tradició— que defineix la seva obra i el seu pensament. Entre les peces destacades hi figuren Taula davant del mar. Homenatge a Erik Satie (c.1926), Figures esteses sobre la sorra i La perla. La infanta Margarita d’Àustria segons Velázquez (1981). També s’hi exposen per primer cop a Itàlia les il·lustracions del seu llibre 50 secrets màgics per pintar (1948).

Segons Jordi Mercader, president de la Fundació Gala-Salvador Dalí, “portar Dalí a Roma és una oportunitat per redescobrir la seva força creativa i el seu pensament transgressor”. Montse Aguer subratlla que la mostra “permet entendre millor l’evolució artística d’un creador que va saber unir ciència, espiritualitat i classicisme”.

El projecte s’acompanyarà d’un programa públic amb conferències i trobades, i d’un cicle de projeccions dins la Festa del Cinema de Roma, dedicat a la relació de Dalí amb el setè art.