Vilablareix celebra la 17a Fira de la Tardor amb cinc dies d’activitats

La cita, del 24 al 28 de setembre, combina tradició i cultura

Vilablareix (Gironès) ja té a punt la seva 17a Fira de la Tardor, que se celebrarà del 24 al 28 de setembre amb un ampli programa d’activitats pensades per a totes les edats. La proposta combina tradició, cultura i diversió, i consolida aquest esdeveniment com una de les grans cites del municipi.

Els actes començaran dimecres amb la tradicional sessió de contes sota el Til·ler, a càrrec d’Ester Vich, i un taller de kefir d’aigua dirigit per Daniel Crespo Pi. Dijous, l’Ateneu de la Dona oferirà un taller de cuina amb el Menú de tardor, i divendres hi haurà un tast de cerveses. Dissabte arribarà el concurs d’Escala Birres i el concert d’Apaloseco Music.

El diumenge 28 de setembre serà la jornada central, amb activitats repartides entre la Plaça Perelló, la Travessia Marroc i l’Avinguda Lluís Companys. El programa inclou una caminada matinal, la inauguració oficial, un torneig de petanca, la trobada del Club Modelisme Naval Girona, una ballada de sardanes, l’exposició de puntaires i el Crazy Kids Market, on els més petits vendran objectes creats durant l’estiu. També hi haurà vermut popular i l’espectacle del New Generation Choir Girona.

A la tarda es podrà veure una exhibició de doma amb Aina Servià, la cercavila de la Mula Baba i l’espectacle de titelles de la Baba Barota, la Mulassa de Girona. Durant tot el dia, es podran visitar parades d’artesania, exhibicions d’oficis, passejades en poni, un circuit de tren i servei de bar.

L’alcaldessa, Maite Tixis, ha destacat que la Fira “s’ha convertit en una tradició molt estimada al poble i és una oportunitat per trobar-nos com a comunitat i gaudir de tots els moments i activitats preparats amb tanta il·lusió”.