L’Aeroport de Girona-Costa Brava frega els 350.000 passatgers a l’agost

L’equipament gironí registra un creixement del 12,5% en el que es porta d'any

L’Aeroport de Girona-Costa Brava ha tancat el mes d’agost amb 349.535 passatgers, xifra que representa un increment del 1,5% respecte al mateix mes de 2024. En el conjunt de l’any, l’aeroport ha assolit 1.575.693 viatgers, un 12,5% més que en el mateix període de l’any passat.

Pel que fa a les operacions, el mes d’agost es van registrar 3.396 vols, un 5,9% més que l’any anterior. En l’acumulat de 2025, l’aeroport ja ha operat 19.378 moviments, un 20,1% més que en el mateix període de 2024.

Pel que fa a companyies Ryanair segueix sent la que més operacions ha fet a Vilobí d'Onyar aquest agost, seguida de Jet 2. Pel que fa als aeroports més habituals d'intercanvi de passatgers, aquest agost han estat Londres Stansted, Brussel·les Charleroi i Weeze, a Alemanya.

Dels prop de 350.000 passatgers que han passat per l’aeroport de Girona-Costa Brava aquest mes d’agost, 26.680 tenien com a origen o destí Stansted, 22.945 Charleroi i 19.034 Weeze. Just darrere s’hi situen Karlsruhe Baden Baden, Manchester i Schiphol (Amsterdam), aquest últim operat principalment per la companyia Transavia.

L’elevat volum de viatgers s’explica també pel nombre d’operacions. Dels 2.427 vols comercials registrats a l’agost —la resta corresponen a vols privats o d’escola—, 151 han estat amb Stansted, 135 amb Charleroi i 106 amb Weeze. Aquest trànsit ha suposat un rècord de passatgers en un mes d’agost.

Ryanair lidera les operacions

Per companyies, Ryanair és la clara dominadora amb 1.468 operacions, gairebé el 60% del total comercial. A molta distància se situen Jet2 amb 158 vols i Transavia amb 154.

Cap als 2 milions de passatgers

L’aeroport de Girona-Costa Brava va tancar el 2024 fregant els 2 milions de passatgers, una xifra que tot apunta que es superarà el 2025, ja que el ritme de creixement es manté i ja s’han superat 1,5 milions a quatre mesos d’acabar l’any. Si es confirma, seria la xifra més alta des del 2014, quan es va assolir per última vegada aquest volum de viatgers.