Grups polítics, empresaris i veïns d'Olot reclamen que s'iniciïn les obres de la variant

La declaració conjunta arriba després que Unió de Pagesos s'hi mostrés en contra

Els grups polítics de l’Ajuntament d’Olot –excepte la CUP i Vox–, a més d’exalcaldes, sectors empresarials i associacions veïnals, han fet una declaració conjunta on reclamen l’inici “el més aviat possible” de les obres de la variant que ha de treure el trànsit del centre de la ciutat. Una declaració que s’ha fet després que Unió de Pagesos (UP) alertés de “l’afectació agrària irreparable” que podria causar l’obra.

Entre les associacions que han donat suport a la declaració hi ha la plataforma ‘No és un vial és un carrer’, la principal afectada i que ha recollit fins a 7.000 firmes per la construcció de la via, a més dels veïns de Bonavista, Pequin Sant Cristòfor, les Fonts i les Tries.

L’alcalde d’Olot, Agustí Arbós, ha destacat que Olot “s’ha guanyat el dret de tenir la variant per millorar la qualitat de vida dels ciutadans” i recorda que diàriament els veïns “pateixen les conseqüències de no disposar d’aquesta carretera”. Arbós també ha lamentat que és l’única capital de Catalunya de més de 30.000 habitants que no disposa d’una variant.

L’alcalde ha afegit que al 2023 i segons una enquesta interna, més del 80% de les persones enquestades es van pronunciar també a favor d’aquesta infraestructura. Segons Arbós, amb totes les eleccions dels darrers vint anys els olotins han renovat la confiança a partits polítics que portaven en el seu programa electoral la construcció de la variant.

Cal recordar que en el Ple d’aquest dijous, l’entitat Salvem les Valls presentarà una moció on es demana a la Generalitat que s’aturin preventivament tots els tràmits administratius en marxa i que precedeixen a l’inici de l’obra.