Lloret decomissa gairebé 9.000 productes falsificats i amenaça amb tancar locals reincidents

L'operatiu més important va tenir lloc aquest dimarts

Lloret de Mar (Selva) ha culminat aquest estiu una campanya intensiva contra les falsificacions i els incompliments del Codi de Consum de Catalunya, que ha acabat amb la retirada de gairebé 9.000 articles del mercat. L’operació més gran es va dur a terme aquest dimarts, amb la intervenció en onze establiments de la vila, en una actuació coordinada entre la Policia Local i la Guàrdia Civil.

Segons fonts municipals, cada cos va actuar dins el seu àmbit competencial: la Guàrdia Civil en la protecció de la propietat industrial i la Policia Local en la defensa del consumidor. El resultat va ser la retirada de 1.300 peces de roba i la investigació de deu persones per presumptes delictes contra la propietat industrial i infraccions administratives. Els establiments afectats es troben als carrers de la Vila, Sant Romà, Santa Cristina, Riera, avinguda Vila de Blanes i passeig Agustí Font.

El dia anterior, dilluns, ja s’havia fet una actuació conjunta amb el Cos Nacional de Policia en un local del carrer Riera, on es van intervenir 1.903 articles i es van obrir diligències per incompliments del Codi de Consum.

Aquestes operacions formen part d’una estratègia que, segons l’Ajuntament, és “un model nou de treball” sense referències en altres municipis. En total, durant els mesos de juliol i agost, s’han retirat gairebé 9.000 productes, i s’han obert 21 expedients administratius, amb sancions que oscil·len entre 8.000 i 22.001 euros. En alguns casos, les infraccions comportaran el tancament temporal de locals entre 3 i 12 mesos per reincidència.

Entre les actuacions destacades hi ha les de l'1 d’agost, amb 922 productes retirats al carrer Potosí i 100 samarretes per continguts sexuals ofensius; la del 6 d’agost, amb 2.944 articles retirats al carrer de la Vila i més de 300 al carrer Cervantes; la del 12 d’agost, amb 246 productes intervinguts al carrer Santa Cristina; i la del 21 d’agost, amb 556 articles retirats a l’avinguda Vila de Blanes, 178 dels quals eren samarretes amb contingut sexual ofensiu.

Al juliol, les inspeccions ja havien suposat més de 500 articles fora del mercat per irregularitats en etiquetatge, preus i fulls de reclamacions.