Pere Casellas (PSC) es rendeix i no es presentarà de nou com a candidat a l'alcaldia de Figueres

El regidor socialista, que acumula 22 anys de trajectòria, aposta per un relleu

Pere Casellas ja no optarà a l’alcaldia de Figueres (Alt Empordà) en les pròximes eleccions municipals. El dirigent del PSC, que ha estat regidor durant 22 anys, renuncia a encapçalar de nou la candidatura després d’haver-s’hi presentat fins a quatre vegades sense aconseguir mai guanyar. “Toca un canvi i amb uns paràmetres diferents. Cal una persona que lideri un nou projecte amb gent que hi ha ara al partit”, ha expressat en declaracions a Orgull de Figueres.

Casellas va entrar com a regidor l’any 2003, durant el govern de Joan Armangué, i poc després, amb només 32 anys, ja en va ser el portaveu. El 2011 va rellevar Armangué com a candidat a l’alcaldia, en un moment marcat per la davallada del PSC —que va passar d’11 a 5 regidors— a causa de la mala gestió del projecte de l’Avinguda Nova Estació, que mai no es va arribar a executar.

Durant aquest temps, ha format part de diversos governs de coalició, compartint executiu amb Joan Armangué (4 anys), Santi Vila (2 anys), Marta Felip (2 anys) i Agnès Lladó (4 anys), però sense arribar a liderar l’alcaldia. Ara, Casellas fa un pas al costat i deixa pas a una nova etapa dins del partit.