Les companyies aèries ''veuen una oportunitat'' amb la futura estació del TAV a l'aerport de Girona

Ho assegura el director de la terminal que connecta amb 49 destinacions aquest estiu

El director de l’aeroport de Girona, Vicent Pallarès, ha anunciat que les companyies aèries “veuen una oportunitat” a la terminal amb l’arribada de l’alta velocitat. Per això, Pallarès ha explicat que n’hi ha que ja “s’estan posicionant” per veure si poden operar des de les pistes de Vilobí d’Onyar (Selva). De moment, aquest estiu l’aeroport connectarà amb 49 destinacions, que suposen tres més de les que hi havia l’any passat.

N’hi ha cinc de noves (Sarajevo, Lublín, Ostrava, Budapest i Londres Luton) però tres de les que hi havia l’estiu del 2024 s’han suprimit (Paderborn, Aalborg i Marràqueix). Amb tot, el director confia tancar el 2025 amb 2,3 milions de passatgers, que suposaria “consolidar un creixement sostingut”.

El director creu que aquesta intermodalitat que donaria l’estació de l’AVE seria una oportunitat per créixer i al mateix temps per “complementar” l’aeroport de Barcelona. De fet, Pallarès ha remarcat que el paper de la terminal gironina és el de “complementarietat” i assegura que treballen “de forma coordinada” entre totes les terminals catalanes per tal de construir “una xarxa aeroportuària catalana potent”.

Diversificar les companyies

En paral·lel, el director assegura que segueixen treballant per “diversificar” les companyies que operen a l’aeroport de Girona. De moment, segueixen amb la consolidació d’algunes empreses que han començat a operar des de fa poc a l’aeroport com ara Air Arabia o Wizz Air. Pallarès ha detallat que de moment s’està registrant un bon comportament per part dels públics amb aquestes noves connexions i es mostra confiat de consolidar les empreses. A més detalla que estan en converses amb altres companyies com ara Vueling o Volotea per tal que s’estrenin a la terminal de Vilobí d’Onyar.

Per fer-ho, l’aeroport elabora un conjunt de dossiers sobre oportunitats de mercat, creixement i un conjunt de dades que després comparteixen amb altres agents, com ara la taula estratègica de l’aeroport (formada per la Generalitat, la Diputació de Girona i la Cambra de Comerç de Girona). Conjuntament elaboren “una estratègia” que complementa el producte aeroportuari amb el producte de territori. “Un aeroport sense una destinació al darrere no serveix de res”, ha assegurat Pallarès. Per això es mostra satisfet de treballar estretament amb les administracions.

A més, el director ha recordat que mantenen la seva aposta per obrir vols interns. Assegura que la terminal gironina té “potencial” per a connexions amb el nord i el sud d’Espanya i les illes. “Nosaltres seguim insistint”, ha afirmat el director. De fet, ha remarcat que han convocat diverses aerolínies per explorar aquests vols però al final no se n’ha tancat cap. Malgrat tot, Vicent Pallarès ha avançat que mantindran l’aposta. “Hem de buscar nínxols de mercat i els vols domèstics en són un”, ha conclòs el director.

Desestacionalitzar l’estiu

A l’espera de concretar novetats, el director de l’aeroport ha assegurat que preveu tancar el 2025 amb 2,3 milions de passatgers, fet que els permetria consolidar “un creixement sostingut” dels últims anys. Aquest estiu hi ha un 10% més de seients oferts que la temporada passada i l’aeroport de Girona connectarà amb 49 destinacions, dues més que l’estiu anterior.

De tota manera, Vicent Pallarès ha explicat que la feina que s’està fent des de l’aeroport és millorar l’oferta de vols fora dels mesos d’estiu com ara el juny, juliol i agost, on tenen els pics més importants de passatgers. El director remarca que estan començant a rebre bones xifres de passatgers els mesos d’abril i maig i també entre el setembre i l’octubre. Això forma part del pla de desestacionalització que té l’aeroport.

Pallarès ha detallat que primer volen “desestacionalitzar l’estiu” per tal que les companyies tinguin una “progressió més lleugera” cap a la programació dels mesos d’hivern. Si s’aconsegueix un volum considerable de vols i passatgers a la primavera i la tardor, serà “més fàcil” atraure les companyies els mesos d’hivern.