L'hospital de Palamós posa en funcionament un telèfon urgent per a pacients oncològics

Els usuaris d'aquest servei d'atenció podran resoldre problemes que surtin en el tractament

L’hospital de Palamós (Baix Empordà) ha posat en funcionament un telèfon d’atenció urgent per a pacients oncològics que estarà disponible tots els dies de l’any i durant tot el dia. Fins ara, els pacients que tenien problemes relacionats amb el tractament d’un càncer havien d’anar a l’hospital entre les vuit del matí i les tres de la tarda de dilluns a divendres. Fora d’aquest horari, els pacients havien de dirigir-se al servei d’urgències general de l’hospital. Ara, la intenció és que les persones puguin trucar per explicar el problema i professionals sanitaris ajudin a resoldre’ls via telefònica per guanyar en seguretat del pacient a domicili i optimitzar l’ús d’atenció urgent.

El servei el va començar a desplegar l’Institut Català d’Oncologia (ICO) en determinats hospitals de Catalunya des del 2007. Ara, s’hi sumarà el de Palamós en un treball per garantir l’equitat territorial dels pacients.

L’entrada en funcionament del telèfon d’atenció urgent permet que qualsevol pacient oncològic que pateixi algun problema de salut pot trucar-hi i serà valorat en funció del problema que tingui. A partir d’aquí, els professionals donaran un consell de salut via telefònica o el derivaran al servei d’urgències de l’hospital si és necessari.