Els Mossos d’Esquadra han detingut aquest dimarts un home de 22 anys i n’han identificat catorze més que vivien en males condicions en una antiga fàbrica de paper abandonada de Flaçà (Gironès). En un dispositiu conjunt amb la Policia Nacional, els agents han registrat una zona on hi havia els habitatges destinats als treballadors de l’empresa i una estança inferior on hi havia un antic consultori mèdic.
Després de l’escorcoll, els Mossos han detectat el jove que tenia dues ordres de detenció per part de dos jutjats de Girona, per dos delictes d’atemptat contra els agents de l’autoritat. Per aquest motiu l’han arrestat i s’espera que en les pròximes hores passi a disposició del jutge de guàrdia de Girona.
A la zona dels antics habitatges per a treballadors s’han identificat deu persones, mentre que a la zona del consultori n’hi havia quatre més. De totes elles, a dues se les ha traslladat a les dependències de la Policia Nacional per tal de fer els tràmits pertinents, ja que se sospita que haurien infringit la llei d’estrangeria.
El dispositiu conjunt ha començat a primera hora del matí i hi han participat agents de la Unitat de Seguretat Ciutadana de la Comissaria dels Mossos d’Esquadra de Girona i agents de la Policia Nacional.