La seu de la Generalitat de Catalunya a Girona ha celebrat el 15è aniversari de la seva posada en funcionament amb un acte institucional a l’Auditori Josep Irla. L’acte ha comptat amb la presència del delegat del Govern a Girona, Xavier Guitart, la secretària general de la Presidència, Eva Giménez, i la gerenta de Serveis Comuns, Assumpta Rodeja, així com de treballadors, exresponsables institucionals i representants d’administracions que han tingut un paper destacat a les comarques gironines en els darrers anys.
La celebració ha servit per fer balanç d’una etapa marcada per un model integrat i multidepartamental que, segons Giménez, ha estat “més eficient organitzativament i econòmicament” i s’ha consolidat com un referent que “ens serveix de model per replicar al conjunt del territori”. Aquesta seu va ser la primera del país en agrupar en un mateix edifici la Delegació del Govern, els Serveis Territorials de diversos departaments i una Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) de gran dimensió.
El delegat Xavier Guitart ha posat l’accent en el compromís del personal al llarg d’aquests anys i ha destacat que aquest aniversari és també “una oportunitat per reconèixer la feina feta i seguir avançant en la millora del servei públic”. En aquesta mateixa línia, Assumpta Rodeja ha subratllat que el projecte es fonamenta en tres eixos: atenció a la ciutadania, suport al personal i obertura a la ciutat. “Treballar amb dades, amb evidències, ens ha permès demostrar que es poden fer les coses millor”, ha afirmat.
De l’hospital Santa Caterina a seu institucional
El 16 de juny de 2010, l’antic Hospital Santa Caterina va reobrir com a seu de la Generalitat a Girona, després de sis anys tancat. La transformació de l’edifici va permetre dotar-lo d’un ús institucional i fer-lo més accessible per a la ciutadania. Des de llavors, la seu ha estat reconeguda per la seva eficàcia i qualitat en el servei, amb fites destacades com el primer premi a l’excel·lència de l’AEVAL (Agència Estatal d’Avaluació de Polítiques Públiques).
Actualment, l’Oficina d’Atenció Ciutadana atén anualment més de 136.000 persones, amb una valoració molt alta del servei, i gestiona prop de mig milió de trucades. Pel que fa a l’àmbit intern, el model TIC ha assolit un 9,6 sobre 10 en les valoracions dels equips professionals.
Mirada cap al futur
Durant l’acte també s’ha celebrat una conferència a càrrec del catedràtic Carles Ramió, centrada en la governança pública postcovid i la necessitat d’un model més robust, flexible i resilient. Ramió ha plantejat com combinar estabilitat i capacitat d’adaptació per afrontar els reptes d’una administració moderna.
L’acte ha volgut ser també un moment de memòria i reconeixement, amb la participació d’exdelegats del Govern a Girona com Xavier Soy, Carles Llorenç, Ferran Cordon, Jordi Martinoy, Pere Vila i Anna Torrentà, així com de l’exgerent Jaume Torrent, que han compartit vivències de la seva etapa al capdavant de la institució.
El balanç d’aquests quinze anys consolida la seu gironina com un model de proximitat, eficiència i innovació pública, amb la voluntat de continuar sent una administració oberta i útil per a la ciutadania.