La nova comissaria de Can Burrassó al barri de Santa Eugènia de Girona estarà operativa a partir d'aquest estiu les 24 hores del dia, de dilluns a diumenge i durant tot l’any, amb la presència permanent de dos agents de la Policia Municipal per garantir l’atenció continuada a la ciutadania. El projecte s’emmarca dins l’aposta del govern municipal per estendre el model de policia de proximitat als barris de Santa Eugènia, Can Gibert del Pla i Sant Narcís, zones amb alta densitat de població i una gran mobilitat veïnal.
L’alcalde de Girona, Lluc Salellas, ha destacat que “Can Burrassó es convertirà en un equipament referencial de la convivència i la seguretat a Santa Eugènia”, i ha remarcat que el servei ininterromput i els recursos associats “permetran estendre el nostre model de policia de proximitat als barris”.
La vicealcaldessa i regidora de Promoció Econòmica i Serveis Jurídics, Gemma Geis, ha recordat que la comissaria era “una línia vermella per Junts” i forma part dels 64 punts de l’acord de govern. “És una resposta directa a una demanda veïnal històrica i una eina necessària per a la ciutat”, ha afirmat, tot assegurant que “treballem perquè s’obri el més aviat possible”.
Per la seva banda, el tinent d’alcaldia i regidor de Cultura, Quim Ayats Bartrina, ha defensat que la seguretat ha d’anar “molt més enllà de la presència policial”. Segons Ayats, la comissaria ha de ser també un espai de proximitat, presència institucional i suport social, i ha subratllat la importància de “treballar barri a barri” per fomentar el vincle comunitari entre els agents i el veïnat.
L’equipament, que es preveu que entri en funcionament a l’estiu, un cop finalitzin les obres i la urbanització de l’entorn —prevista per a finals de juny—, ha consistit en una reforma integral de l’edifici original de Can Burrassó, de la qual se n’han conservat la façana i les obertures de pedra. S’hi han respectat les tres plantes de l’antiga masia, amb 261 m² de superfície útil i 372 metres quadrats de superfície construïda.
A la planta baixa, de 155,85 metres quadrats útils, s’hi ubiquen els espais d’atenció pública: serveis administratius, una sala d’atenció amb mostrador, dues oficines per atenció ciutadana personalitzada, lavabos públics i espais interns. Hi haurà dos accessos diferenciats: un per al personal des del carrer del Turó i un altre per a la ciutadania pel carrer de la Maçana.
La primera planta, amb 81 metres quadrats útils, inclou dos vestidors per agents (un per a dones i un per a homes), amb lavabos, dutxes i armaris individuals, i també un menjador per al personal. La segona planta, de 25 metres quadrats, s’habilitarà com a sala de reunions, formació i usos interns, equipada amb sistema audiovisual.
El projecte s’ha concebut amb criteris d’eficiència energètica i l’equipament tindrà un consum gairebé zero gràcies a l’ús de terra radiant amb energia aerotèrmica, un aïllament eficient, l’aprofament de la llum natural i la instal·lació de plaques solars fotovoltaiques a la coberta. A més, comptarà amb un generador d’emergència per a casos de manca de subministrament elèctric.