Desenes de passatgers s’acumulen a Figueres pel tall ferroviari a l’R11 fins a Portbou

Renfe ha habilitat autocars alternatius fluids però es queden curts

Desenes de passatgers s’acumulen a l’estació de Figueres coincidint amb l’inici del tall ferroviari a l’R11, entre aquesta ciutat i Portbou, per les obres de renovació de la catenària. Tot i que Renfe ha habilitat un servei alternatiu per carretera amb una desena d’autocars, la gran afluència de passatgers provoca esperes que poden allargar-se fins a una hora. La majoria són infants i joves d’esplais i caus de Catalunya, que marxen de campament aprofitant les vacances de Setmana Santa.

“És molt oportú començar el tall ara”, ha dit irònicament Núria Pou de l’Espai Colònies de Sant Esteve de Granollers, que viatja amb un grup de 40 persones fins a Portbou.

L’estació de Renfe a Figueres està especialment concorreguda per les obres de renovació de la catenària, que executa Adif i que han obligat a aturar la circulació de trens en aquest tram. La interrupció ha forçat Renfe a posar en marxa un pla alternatiu de transport per carretera. Tot i que els autocars circulen amb relativa fluïdesa, la gran afluència d’infants i joves d’esplais i caus provoca esperes de fins a una hora.

Núria Pou ha explicat que es van assabentar del tall dimecres i van modificar l’itinerari, ja que en un inici pensaven arribar fins a Cervera de la Marenda, però han decidit quedar-se a Portbou. Tot i l’habilitació del servei amb una desena d’autocars, considera que “en falten” si es té en compte la quantitat d’esplais que utilitzen aquesta línia. Afegeix que, tot i la presència d’informadors, han estat els monitors qui han hagut d’organitzar els grups, limitats a 25 persones, mentre que ells en són 40.

Un altre esplai afectat és el del Cau l’Elies de Sant Pere i Sant Antoni de Vilamajor (Vallès Oriental), amb 27 membres. “Ens hem trobat els treballadors de l’estació molt nerviosos amb tanta gent i crec que és evident que avui era un mal dia per començar les obres, amb l’inici de Setmana Santa”, ha dit Laura Carbonell. El grup es dirigeix a Vilajuïga.

En la mateixa línia, Carlota Barceló, que viatjava amb un grup de sis persones procedents d’un esplai del Prat de Llobregat, ha hagut d’esperar una hora a l’estació per continuar fins a Llançà. Barceló ha destacat, però, que han estat ben informats.

Nou caps de setmana

Els treballs comportaran la interrupció del servei ferroviari entre Figueres i Portbou durant nou caps de setmana no consecutius. Aquest és el primer tall programat, que es repetirà els dies 26 i 27 d’abril, 10 i 11 i 24 i 25 de maig, 14 i 15 de juny, 6 i 7 i 20 i 21 de setembre, així com el 4 i 5 i el 18 i 19 d’octubre. Les afectacions es produiran des de les cinc del matí del dissabte fins a la mateixa hora del dilluns.

Renfe ha habilitat un servei alternatiu amb 1.026 circulacions i més de 56.400 places durant tot el període d’obres. Cada cap de setmana es programen fins a 114 expedicions, amb 10 autobusos els dissabtes i 12 els diumenges. Els vehicles combinen trajectes directes i d’altres amb parada a Vilajuïga, Llançà i Colera. El servei s’ha coordinat amb els horaris de trens per facilitar els transbordaments, que es poden consultar en línia.