L'Ajuntament de Girona va protagonitzar ahir diverses actuacions al barri de Font de la Pólvora amb l’objectiu de garantir el correcte funcionament dels serveis i millorar l’estat de la via pública. L’acció va comptar amb la participació d’operaris de l’Ajuntament de Girona i de l’empresa municipal Girona + Neta, que van intervenir en diferents punts i carrers.
Les tasques es van centrar en la retirada de brossa, runa i elements potencialment perillosos per a la seguretat de vianants i vehicles. Els treballs van permetre eliminar materials abandonats que obstaculitzaven el pas i que podien suposar un risc per a la convivència i l’ús habitual dels espais comuns.
Aquest tipus d’actuacions s’emmarquen en la voluntat de mantenir l’espai públic en condicions òptimes i vetllar pel benestar del conjunt del veïnat.
Pla de mesures
Amb aquest nou Pla, es retiraran els cotxes mal aparcats que dificulten la neteja viària i es faran altres actuacions com pintar les marques viàries. També es controlarà que la gent no aparqui en punts que dificulten l’accés del transport públic, dels camions d’escombraries o de la mobilitat en general. A més, es tornarà a fer una revisió dels cotxes abandonats que hi ha en els barris d’aquesta zona de la ciutat i es retiraran. Alhora, es programaran més neteges extraordinàries per retirar andròmines i petits voluminosos de la via pública en diferents punts.
Per l’altra banda, es realitzarà un acompanyament per part de la Policia Municipal de Girona i dels Mossos d’Esquadra per dur a terme les actuacions de manteniment habituals. Entre aquestes també s’hi inclou fer acompanyament per les inspeccions d’obres i activitats.
Totes aquestes mesures estan recollides en un pla que ha elaborat el consistori amb l’objectiu de coordinar les actuacions amb totes les parts implicades. És a dir, l’àrea en qüestió del consistori; els serveis que es desenvolupen a Girona Est, i els cossos policials: la Policia Municipal de Girona i els Mossos d’Esquadra. El document, que es farà arribar a totes les parts implicades, és un dels compromisos sorgits durant la Junta Local de Seguretat Extraordinària que va tenir lloc a l’Ajuntament de Girona el 27 de març.
Per tal de planificar, coordinar, millorar i avaluar el Pla de mesures, la voluntat de l’Ajuntament és crear una mesa de coordinació amb les diferents parts implicades. Està previst que aquesta es reuneixi un cop al mes per fer el seguiment de les accions ordinàries dutes a terme i per programar-ne de noves. També s’encarregarà de presentar els resultats a cada Junta Local de Seguretat que es convoqui.