La sisena edició del cicle “A prop” durà a Girona 21 propostes de talent emergent de les comarques gironines entre el 22 d’abril al 3 de juliol. Aquest matí, el tinent d’alcaldia i regidor de Cultura de l’Ajuntament de Girona, Quim Ayats i Bartrina; el diputat de Cultura i vicepresident quart de la Diputació de Girona, Jordi Camps, i el tècnic responsable de l’Oficina de Foment de les Arts de l’Ajuntament de Girona, Aniol Casadevall, han presentat l’edició d’enguany.
La programació tindrà lloc en 12 equipaments municipals de 7 barris de Girona i inclourà actuacions de diferents àmbits artístics (arts escèniques, música i arts visuals), totes gratuïtes. Concretament, les propostes es podran veure al Centre Cívic Onyar, Centre Cívic Ter, Centre Cívic Sant Narcís, Centre Cívic Pont Major, Centre Cívic Pla de Palau, Centre Cívic Santa Eugènia, Biblioteca Antònia Adroher, Biblioteca Just M. Casero, Biblioteca Ernest Lluch, Biblioteca Salvador Allende, L’Estació Espai Jove i La Marfà.
“Amb el cicle ‘A Prop’ acostem una cultura de qualitat, de talent gironí i accessible per a tothom, a tots els barris de Girona. Seguim compromesos amb fer arribar la cultura a tots els gironins i gironines”, ha destacat el tinent d’alcaldia i regidor de Cultura de l’Ajuntament de Girona, Quim Ayats i Bartrina.
Per la seva banda, el diputat de Cultura i vicepresident quart de la Diputació de Girona, Jordi Camps, ha explicat que “el cicle ‘A Prop’ és, en definitiva, un pont entre la ciutat i les persones, un espai on es posa en valor la proximitat, on la música i la cultura esdevenen una eina d’inclusió i de cohesió social. Per això i gràcies a les sinergies entre les diferents institucions donem veu als nous talents tot oferint-los l’oportunitat d’arribar a un públic divers i apassionat de la música i de la cultura en general. Però també, oferim als ciutadans l’oportunitat d’apropar-se a la cultura de qualitat d’una manera més íntima, personal i propera”.
De cara a aquesta edició de l’“A prop”, es van presentar un total de 138 propostes d’artistes emergents del territori en la convocatòria artística, de les quals una comissió tècnica formada per persones especialistes dels diferents àmbits artístics en va escollir 21.
De les propostes seleccionades, tretze són actuacions musicals (NUN, Pau Brugada, Burruezo & Nur Camerata, Celobert, Eli Rodríguez, Ojos Pardos, Atrás Hay Ponis, Fogaina Folk, Àlex Escot, Hatxe, Genni Knows, Swamp Preachers i Amaltea) i sis espectacles són d’arts escèniques, amb representacions de teatre i circ (Del Gremi, Atles Col·lectiu, Las Miradas Compartidas, cia. Estat Particular, Pessic de Circ i Ninyas de Papá). També cal sumar-hi dues propostes literàries (Aina Torres i Edgar Casellas i cia. Infinit Teatre).
El cicle “A prop” està organitzat per l’Ajuntament de Girona amb el suport de la Diputació de Girona i el patrocini de Damm, mentre que la gestió executiva del cicle va a càrrec de Baowatt Produccions. Es tracta d’una iniciativa que ofereix una programació cultural de petit format que porta als barris de Girona projectes artístics de creadores i creadors emergents de les comarques gironines. Així, els centres cívics, biblioteques municipals i els espais joves de la ciutat es converteixen durant uns dies en l’aparador de propostes culturals fresques i de proximitat. El cicle preveu obrir una nova convocatòria a la tardor per rebre sol·licituds per a l’edició del 2026.