Alcampo, Creu Roja, Oney, Nhood i l’Espai Gironès han posat en marxa una nova edició de la campanya solidària Esmorzars i Berenars #AmbCor, amb l’objectiu de millorar l’alimentació d’infants en situació de vulnerabilitat. La iniciativa s’ha presentat a l’Espai Gironès i permetrà als clients d’Alcampo fer donatius econòmics entre el 4 i el 10 d’abril.
Les aportacions es podran realitzar a la línia de caixes de l’hipermercat i als 393 centres participants a tot l’Estat, 12 d’ells a Catalunya. Els donatius poden ser d’1, 3, 5, 10 o 20 euros i es transformaran en targetes moneder gestionades per Creu Roja per facilitar la compra d’aliments a famílies vulnerables.
A més dels fons recaptats durant la campanya, Alcampo farà una donació directa de 110.000 euros, mentre que les empreses Nhood i Oney hi contribuiran amb 3.000 euros cadascuna. La iniciativa s’ha presentat simultàniament en sis comunitats autònomes i compta amb la col·laboració d’entitats com l’Associació de Cuiners i Rebosters de Madrid i Canàries, Mestres de Cuina a Castella i Lleó, l’Associació de Cuiners d’Aragó i el Club d’Atletisme ALCAMPO-Scorpio 71, entre d’altres.
A Catalunya, la campanya s’ha donat a conèixer a l’Espai Gironès, amb la participació de Maria Colls, responsable provincial de Formació i Infància de Creu Roja Girona; José Alejandro Marcos Gallego, director de l’hipermercat Alcampo Girona; i Pau Jordà, gerent de l’Espai Gironès.
Segons Creu Roja, 11.781 persones es troben en situació d’extrema vulnerabilitat a les comarques gironines, i 4.676 han pogut cobrir necessitats bàsiques gràcies a les targetes moneder. Maria Colls ha subratllat la importància de la iniciativa: “Aquesta campanya garanteix una alimentació equilibrada als infants més vulnerables i posa en valor la solidaritat ciutadana i el compromís empresarial”.
Per la seva banda, José Alejandro Marcos ha afirmat: “Encara hi ha famílies que lluiten per un esmorzar o un berenar diari. Amb aquesta campanya, volem demostrar-los que no estan soles”. Pau Jordà ha destacat que “l’Espai Gironès sempre donarà suport a iniciatives solidàries com aquesta”.
Impacte de la campanya
L’any passat, la campanya va recaptar 12.823 euros a Catalunya i 231.525 euros a tot l’Estat, gràcies a prop de 2.700 voluntaris. En els darrers quatre anys, l’acció ha ajudat 18.000 infants i ha contribuït a la lluita contra la pobresa alimentària.
El director general d’Alcampo, Américo Ribeiro, ha remarcat el compromís de l’empresa amb l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible número 2, que busca eradicar la gana i garantir la seguretat alimentària. Ramón Jané, director d’Inclusió Social de Creu Roja Espanyola, ha insistit en la necessitat de conscienciar la societat per millorar la qualitat de vida dels infants en risc.