Neix 'Oh! Garrotxa', la marca amb la qual es vol promocionar els valors de la comarca

Des del sector ressalten que el territori és un "model reconegut de turisme sostenible"

Turisme Garrotxa ha presentat la nova marca amb la qual vol donar un impuls turístic a la comarca. ‘Oh! Garrotxa’ es posa en marxa per tal de ser una imatge que permeti donar a conèixer els valors de la comarca i dels seus habitants. Des del sector ressalten la feina que s’ha fet els darrers 30 anys des de la creació de Turisme Garrotxa i que ha servit perquè el territori sigui “un model reconegut de turisme sostenible”. Amb la nova marca es vol mantenir aquesta línia, això sí, adaptant-se als nous temps i projectar la imatge de la comarca des d’un punt de vista més “modern, atractiu i inspirador”. ‘Oh! Garrotxa’ neix després d’un procés de la redacció de la nova estratègia de màrqueting del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinacions.

Turisme Garrotxa va néixer el 1996 per “promoure, representar i coordinar” un model de desenvolupament turístic sostenible, arrelat al territori, a partir d’un model que combina el respecte pel medi ambient amb les necessitats i expectatives d’empreses, entitats i municipis. La seva presidenta, Gemma Canalias, destaca el fet que s’hagin convertit en un referent en turisme sostenible i que la comarca sigui un atractiu en aquest sentit.

Canalias recorda, però, que l’objectiu de l’entitat “és treballar” per als ajuntaments, els espais naturals, les entitats, les empreses i els professionals de la Garrotxa “que estan compromesos amb la sostenibilitat i el desenvolupament de la comarca”. Per això, des de Turisme Garrotxa han vist necessari desvincular la marca de l’entitat que promou la destinació, per fer-ne una de pròpia.

Així doncs, a partir d’ara, l’associació Turisme Garrotxa continua amb la seva marca, i la destinació adopta un nou nom i imatge nous a través de la qual "es vol posicionar com una destinació autèntica, volcànica, sostenible i sorprenent". “La nova marca, més dinàmica, pròxima i alineada amb els valors de sostenibilitat, autenticitat, volcànica i sorprenent, expressa sorpresa, admiració i descoberta, el que volem que senti el visitant”, ha conclòs Canalias.

La creació d’aquesta marca és una acció inclosa dins els plans de sostenibilitat turística en destinacions i que forma part del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència subvencionat amb fons Next Generation.