El Consell Comarcal de la Selva ha finalitzat les obres per a la creació d’un parc ornitològic al nucli urbà de Riells i Viabrea. Aquesta actuació, que s’emmarca dins del Pla de Sostenibilitat Turística de la Selva Interior i està finançada pels fons Next Generation UE, ha suposat una inversió total de 36.416,43 euros.
El projecte té com a objectiu la renaturalització i adaptació d’un espai natural per a la visita pública, amb un enfocament divulgatiu, científic i de conscienciació social. Les obres han permès recuperar una zona al bell mig del municipi, convertint-la en un espai per a la sensibilització sobre la biodiversitat i la preservació del medi ambient.
Les actuacions principals han inclòs la eliminació de plantes invasores i la replantació amb vegetació autòctona per afavorir la regeneració dels ecosistemes naturals. També s’ha netejat el torrent que travessa l’espai i s’ha reconstruït la bassa per a la reproducció d’amfibis, millorant-ne l’hàbitat.
Per garantir l’accessibilitat i la comoditat dels visitants, s’ha creat un itinerari senyalitzat, s’han instal·lat passeres i s’ha col·locat mobiliari urbà. A més, s’han instal·lat caixes niu per fomentar la nidificació d’ocells a la zona.
Segons la consellera de Turisme, Jenny Pérez, “el parc ornitològic esdevé una nova oportunitat per a la ciutadania i els visitants de Riells i Viabrea per a gaudir d’un entorn natural, tot promovent la conservació de la fauna i la flora autòctones”.
En les pròximes setmanes es completarà la instal·lació de senyalització turística, que permetrà als visitants interpretar els valors naturals i culturals de l’espai. Amb aquesta actuació, el Consell Comarcal de la Selva reafirma el seu compromís amb la preservació de la biodiversitat i la promoció d’un turisme sostenible.