L’Ajuntament de Lloret de Mar (Selva) continua implementant el Pla Lloret Actua, una iniciativa destinada a fomentar un espai públic més ordenat i un turisme més sostenible. En els darrers mesos, s’ha intensificat la tasca inspectora en l’àmbit comercial per fer front a les males praxis i protegir els drets dels consumidors.
L’actuació de la Policia Administrativa s’ha centrat en la protecció del consumidor, verificant que els articles a la venda compleixin la normativa del Codi de Consum de Catalunya en matèria d’etiquetatge. Durant les inspeccions, els agents van detectar que alguns comerços venien samarretes i gorres de marques com Lacoste, The North Face i Calvin Klein, així com bosses de mà de firmes com Prada i YSL, que simulaven ser originals però no comptaven amb l’etiquetatge correcte o directament els mancava. A més, els productes no disposaven de preu visible, les etiquetes no incloïen els distintius de qualitat exigits, i no hi havia autorització de les marques per a la seva comercialització. Tampoc es facilitava cap rètol informatiu indicant que els articles no eren originals, ni es disposava de fulls de reclamació per als clients.
Davant aquestes irregularitats, els agents van aixecar actes d’inspecció i van elaborar un reportatge fotogràfic dels productes exposats. Això ha derivat en expedients sancionadors per un valor total superior als 92.000 euros. A més, es va procedir al precintat i intervenció de prop de 600 articles, incloent-hi roba, bosses de mà i ulleres de sol.
L’alcalde de Lloret, Adrià Lamelas, ha destacat la tasca de la Policia Administrativa i Serveis Jurídics en la protecció dels drets dels consumidors i en la garantia d’un comerç de qualitat. Segons Lamelas, aquestes accions són essencials per protegir els establiments comercials que treballen diàriament amb esforç per oferir un bon servei.
El Pla Lloret Actua és una estratègia transversal coordinada per l’Ajuntament amb l’objectiu de recuperar la cohesió social i millorar les relacions entre ciutadania i turistes.