Blanes aprova el pressupost del 2025 amb una xifra rècord de 70 MEUR

Un dels punts d’interès s’ha centrat a reforçar la plantilla municipal

El ple de l’Ajuntament de Blanes (Selva) ha aprovat aquest vespre els Pressupostos Municipals pel 2025, que ascendeixen a 69.694.294 euros, una xifra rècord després dels 62,5 milions d’euros de l’any passat. L’augment respecte al 2024 es deu, en part, a l’increment de la despesa en personal i a noves inversions en infraestructures i serveis públics.

Els comptes han rebut el suport de l’equip de govern (PSC, JxB, Grup Blanes i Blanes SI) i el vot en contra d’ERC, BECP, PP, VOX i la CUP. El tinent d’alcalde d’Hisenda, Jordi Calvet, ha defensat que són uns pressupostos “molt ambiciosos”, que busquen solucionar mancances de la ciutat, tot i reconèixer que encara queda feina per fer.

El capítol 1, destinat a despeses de personal, augmentarà un 9,95%, en gran part per l’impacte de les 52 noves incorporacions realitzades entre el 2024 i principis del 2025. Aquestes inclouen càrrecs clau com un tresorer, vice-interventor, cap d’activitats, coordinador de salut, arquitecte, tècnic de recursos humans, així com el nou cap de la policia local i 10 agents més.

A més, per al 2025 es preveuen nous perfils com un cap d’informàtica, vice-secretari, cap de gabinet d’alcaldia, enginyer, tècnic de joventut, tècnic de turisme i un tècnic per captar subvencions. També es contemplen processos de promoció interna i millores en el conveni laboral, que suposarà una despesa addicional de 250.000 euros.

32,29 milions d’euros per a béns corrents

El capítol 2, destinat a compra de béns corrents i serveis, ascendeix a 32.294.000 euros, un 9,36% més que l’any anterior. Entre les partides més significatives hi ha:

  • 475.000 euros per a la gestió de l’aigua
  • 232.000 euros per al servei de recollida de residus de NORA
  • 264.000 euros destinats a les Escoles Bressol

Aquest últim increment s’explica perquè, tot i que l’any passat es va estudiar la seva municipalització, ara es preveu finançar-les durant tot l’any.

8,68 milions d’euros en inversions

Els capítols 6 i 7, destinats a inversions, sumen 8.684.000 euros. Entre les actuacions més destacades es troben:

  • Reforma de la plaça dels Dies Feiners
  • Projecte d’accés a Residencial Blanes-Vistamar
  • Adequació del Carrer Jaume Arcelós i la Plaça Mas Moixa
  • Reforma de la Plaça Valldolig
  • Redacció de projectes a Sa Carbonera i Ses Falques
  • Campanya d’asfaltatge als barris (600.000 euros)
  • Obres de clavegueram i canonades d’aigua a diferents zones de la ciutat

Partides específiques per a serveis i millores urbanes

El pressupost del 2025 també inclou:

  • 500.000 euros per a comptadors intel·ligents
  • 200.000 euros per solucionar els degoters de la Ciutat Esportiva Blanes
  • 176.000 euros per a l’adquisició d’habitatge públic
  • 100.000 euros per a millores a les escoles
  • 50.000 euros per a càmeres, drons i material de seguretat
  • 500.000 euros per a material de neteja viària
  • 90.000 euros per a la quarta campanya arqueològica de la Penya dels Padrets

Amb aquests comptes, l’Ajuntament de Blanes vol consolidar noves inversions, millorar serveis públics i afrontar els reptes de futur de la ciutat.