Un home de 90 anys, propietari d’una casa a Pont Major de Girona, ubicada al passeig Joan Bosco 12, ha denunciat l’ocupació recent del seu habitatge per part de dues parelles amb menors. Tot i que el propietari va intentar obtenir un desallotjament exprés, els Mossos d’Esquadra han considerat que no es complien els requisits legals per aplicar aquesta mesura. Els agents han conclòs que els ocupants havien passat dues nits a l’immoble, i per tant, el cas ha estat remès al jutjat per a la seva resolució.
Els fets es van produir quan el propietari, Jesús Prades, va descobrir el pany de la porta del darrere de la casa malmès durant una visita per fer treballs de jardineria. En intentar obrir la porta, va trobar una cadira impedint l’accés, fet que el va alarmar i va motivar la seva trucada a la policia. No obstant això, al no poder dur a terme el desallotjament exprés, els Mossos li van suggerir presentar una denúncia a comissaria.
Prades va explicar que ahir al matí, quan va visitar la casa per podar els rosers, no va observar res inusual, i va posar en dubte les afirmacions dels ocupants. “Crec que els ocupes els han dit una mentida als Mossos”, va manifestar el propietari en declaracions a El Punt Avui que ha destapat el cas, referint-se a la versió de la policia que assenyala que els ocupants havien passat dues nits a l’habitatge.
Per la seva banda, fonts dels Mossos d’Esquadra han indicat que la patrulla que va inspeccionar la casa va determinar que els ocupants havien passat “dues nits segures” dins l’immoble. A més, van assenyalar que en tractar-se d’una segona residència del propietari, no es compleixen les condicions per a un desallotjament exprés. Els Mossos han remès la denúncia al jutjat, amb l’objectiu d’accelerar el procés i resoldre el cas en un termini més breu, gràcies a les noves normatives establertes per una resolució de l’Audiència de Girona, arran de casos mediàtics com el de la família Riera.
També es va conèixer que les famílies ocupants han assegurat haver pagat una quantitat de diners per poder accedir a l’habitatge, fet que podria complicar encara més la situació legal del cas.
Aquest no és el primer conflicte que Prades ha hagut de gestionar amb l’habitatge. Anteriorment, va haver de desallotjar uns llogaters que van deixar de pagar el lloguer i van causar danys a la casa. Prades va trigar més de dos anys a poder fer-los fora i va haver de contractar diversos professionals per reparar els desperfectes. Des de llavors, l’habitatge ha estat en venda, encara que no ha trobat cap comprador ferm. Mentrestant, Prades continua fent el manteniment de la casa, sobretot al jardí, per intentar mantenir-la en bon estat.