El Festival Internacional de Circ de Girona ja ha venut 23.000 localitats

L’esdeveniment comptarà amb 24 espectacles

El Festival Internacional del Circ Elefant d’Or de Girona escalfa motors per a l’inici de la seva 13a edició, que arrenca aquest dijous a la tarda. Des d’aquesta setmana, els artistes ja assagen les seves propostes a la pista instal·lada al Camp de Mart de la Devesa, com és habitual des que el festival es fa a la ciutat. Enguany, les atraccions aèries tindran un paper especial, amb espectacles com els salts en doble llit elàstic amb mur d’una companyia russa o els pals volants de la Cangzhou Acrobatic Troupe, de la Xina.

El director del certamen, Genís Matabosch, ha remarcat que l’Elefant d’Or és “l’espectacle de circ amb més espectadors de l’Estat” i un dels més destacats d’Europa. Aquesta edició es desenvoluparà entre el 20 i el 24 de febrer i inclourà 24 atraccions, dividides en dos espectacles: el blau i el vermell. Cada semifinal tindrà quatre passis, i d’aquí se seleccionaran les actuacions que competiran en la gala final, que se celebrarà el dilluns 24 de febrer a la nit. A més, s’han programat quatre representacions exclusives per a escolars.

Un festival que és referent internacional

Els guanyadors del festival es donaran a conèixer durant la gala final, amb premis atorgats per la crítica i el públic a les millors atraccions del certamen. Matabosch ha destacat que el festival és una “estrena absoluta” a Europa, ja que cada artista ha de presentar una proposta inèdita al continent.

Enguany, el festival té una gran presència de companyies de cintes aèries. “Això és com el vi, va en funció de l’anyada”, explica Matabosch, subratllant que, després de 13 edicions, l’Elefant d’Or s’ha consolidat com un referent internacional.

Entre les companyies més destacades hi ha la Cangzhou Acrobatic Troupe, de la Xina, que presentarà un espectacle d’acrobàcies amb pals volants, una actuació que va guanyar la 11a edició de la Competició Acrobàtica Nacional Xinesa Crisantem d’Or. A més, enguany s’introdueixen noves disciplines, com el corró aeri o els salts en llit elàstic amb un mur central.

Amb més de 23.000 entrades venudes abans de l’inici de les funcions, Matabosch reafirma que el festival gironí és “l’espectacle de circ més important de l’Estat” i “un dels principals de tot Europa”.