Salt proposa donar el premi 3 de Març al Club Piragüisme Salt-Ter

El plenari municipal haurà de validar la proposta del jurat

El jurat dels Premis 3 de Març del municipi de Salt han proposat per unanimitat que l’entitat premiada en aquest guardó municipal sigui el Club de Piragüisme Salt-Ter. La proposta que va rebre el consens de tots els membres presents del jurat i ara pertocarà al ple municipal del proxim dilluns 10 de febrer validar la proposta. 

El jurat, que integren representants dels grups municipals amb representació al consistori, premiats individuals o d’entitats d’edicions anteriors, així com exalcaldes i exalcaldesses, van proposar per unanimitat proposar a l’entitat esportiva saltenca com a premiat d’aquest any 2025 valorant “el seu paper en la promoció i arrelament de la pràctica del piragüisme, per haver portat el nom de Salt arreu del món i pel compromís i estima pel territori i l’entorn natural del Ter”.

Si el plenari municipal valida la proposta, l’entitat rebrà un dels màxims guardons municipals del consistori de Salt el dilluns 3 de març amb el tradicional acte d’entrega que s’atorgarà al vespre al Teatre de Salt.

Entitat de poble i amb projecció internacional

L’afició als esports d’aigua d’uns quants saltencs i saltenques que els havien descobert a les seves vacances al Pallars Sobirà i amb el riu Noguera Pallaresa va ser l’origen el Club de Piragüisme Salt-Ter. Va ser el desembre de l’any 1996 quan els tretze socis fundadors van impulsar formalment l’entitat esportiva amb Joaquim Fontané Massachs com a primer president del club i amb l’acompanyament d’Enric Pallàs, David Sais, Álvaro Molina, Ramon Corominas, Maria Dolors Casellas, Gregori Tarrés, Maria Teresa Masó (actual presidenta), Alexandre Mir, Elena Gironès, Femí Cunill, Guillermo Cabello i Atilio César en el corpus inicial. L’artista Lluís Mateu, que va rebre el guardó del Premi 3 de Març l’any passat, va ser l’encarregat de crear el primer anagrama del club.

El riu Ter és des del principi de l’entitat el curs fluvial bàsic per al club i on desenvolupa la gran majoria d’activitats, ja siguin de formació i entrenament, com les activitats amb un vessant més social, com és el descens popular que ja es va organitzar per primer cop l’any 1996 i que ha tingut continuïtat fins als nostres dies, convertint-te en una activitat amb gran participació ciutadana i que permet descobrir el riu Ter i el seu entorn de manera respectuosa i diferent i també ha estat una plataforma reivindicativa de protecció del riu o per reclamar-ne el cabal mínim per al curs fluvial. El parc d’aigües braves de la Pilastra, el Salt Kayak Festival l’Eskola de Piragüisme, sortides, excursions i aventures han arrelat amb força aquests 28 anys d’història del club a la vila de Salt.

Aquella il·lusió i empenta inicial, a més, ha donat els seus fruits esportius i el nom de Salt ha passejat per campionats del món i europeus amb assiduïtat i algunes medalles han reforçat el projecte esportiu del Club de Piragüisme Salt. Per repassar alguns noms no hi poden faltar Gerd Serrasolses, primer palista del club que va arribar a competicions estatals i internacionals, així com l’Adrià Boschsorgit de l’Eskola va arribar a obtenir diverses medalles en competicions internacionals i en destaca la medalla d’or en OC1 al campionat del món a Plattling (Alemanya) del 2011.

Un altre referent és Quim Fontané i Masó un referent del freestyle arreu del món que va excel·lir al guanyar el campionat del món en K1 del 2017 que es va disputar a San Juan (Argentina). La família Fontané-Masó ha seguit continuat una autèntica nissaga i la Núria Fontané ha realitzat una trajectòria esportiva envejable assolint la medalla de plata en K1 al campionat del món júnior femení del 2013 que es va dur a terme a Nantahala (EUA). Les darreres fites del club van arribar de la mà d’Aisa López-Arenas que l’estiu passat va obtenir la segona posició al campionat d’Europa júnior que es va celebrar a Graz (Àustria).

Un palmarès esportiu que han permès que el municipi de Salt sigui una vila reconeguda en aquest esport a escala internacional, un èxit esportiu que s’ha assolit mantenint l’activitat social i de formació a la vila que li han dotat també un reconeixement entre la mateixa ciutadania saltenca.